کد خبر: 1191061
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی جنگ جدید میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل اعلام کرد: تعداد آوارگان در سراسر غزه اکنون به ۲۶۳ هزار نفر رسیده که نسبت به روز گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران افزود: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان می‌گوید که تعداد افراد آواره در سراسر غزه اکنون به ۲۶۳ هزار مرد، زن و کودک رسیده است که نسبت به دیروز ۴۰ درصد افزایش داشته است.

دوجاریک تصریح کرد: بیش از یک هزار واحد مسکونی در غزه ویران شده و حدود ۵۶۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و غیرقابل سکونت شده است. همچنین ۱۲ هزار ۶۳۰ ساختمان دیگر آسیب کمتری دیده اند.

وی تصریح کرد: تمام ۱۳ بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی در غزه به دلیل کمبود عرضه و سهمیه بندی سوخت، به صورت محدود فعال هستند. بیمارستان بیت حانون نیز به دلیل آسیب به اطراف آن غیرقابل دسترسی است.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: با قطع آب از اسرائیل به غزه، کمبود شدید آب آشامیدنی وجود دارد که بر ۶۵۰ هزار نفر تأثیر گذاشته است. همچنین حملات هوایی اسرائیل به هفت تاسیسات آسیب رسانده است که این تاسیسات، خدمات آب و فاضلاب را به بیش از یک میلیون نفر ارائه می‌کردند. در برخی مناطق، فاضلاب و زباله در خیابان‌ها جمع شده اند که خطر جدی سلامتی را به همراه دارد.

به گفته وی، سازمان ملل ۹ کارمند خود را در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه از دست داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار