کد خبر: 1190857
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: موضوع ماهواره‌بر پس از شهادت شهید طهرانی مقدم چندان جدی دنبال نمی‌شد، ولی سال ۱۳۹۵ به ماهواره‌بر نیز یک نگاه جدی شد تا بتوانیم مستقل از دولت مطابق با تدابیر فرماندهی کل قوا کار صنعت فضایی را ادامه داده و زنجیره را تکمیل کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در نشست بررسی ظرفیت های کاربردی فضا با همگرایی فناوری گفت: عمر کم ماهواره‌ها این فرصت را ایجاد نکرد تا یک ماهواره عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم به عنوان یک محصول از آن استفاده کنیم.

وی افزود: دولت روحانی یک مقدار فیتیله‌های فضایی پایین کشیده شد و نهضت خوبی که شروع شده بود ادامه پیدا نکرد ولی سال 1395، فرمانده کل قوا واکنش نشان دادند و گفتند که این موضوع اتفاق خوبی نیست و باید به این مسائل جدی‌تر نگاه شود.

سردار جعفرآبادی با بیان اینکه تا مقطع مذکور نگاه فرماندهی فضایی نیروی هوافضای سپاه در آن مقطع بیشتر بر ماهواره معطوف بود، تصریح کرد: ماهواره‌بر پس از شهادت شهید طهرانی مقدم چندان جدی دنبال نمی‌شد ولی از سال 1395 به ماهواره‌بر نیز یک نگاه جدی شد تا بتوانیم مستقل از دولت مطابق با تدابیر فرماندهی کل قوا کار صنعت فضایی را ادامه داده و زنجیره را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد:‌ نتیجه این شد که «ماهواره نور 1» را در سال 1399 به فضا پرتاب کردیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار