کد خبر: 1189289
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری D ۸ از قرارداد ۳۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری فناورانه بین کشور‌های مسلمان عضو شبکه دی هشت در حوزه‌های آی سی تی، تجهیزات پزشکی، دارو و انرژی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری D ۸ در حاشیه آئین گرامیداشت دهمین سالگرد تأسیس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی هشت که امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: این شبکه در ١٠ سال گذشته تلاش کرده که هدف اصلی خود را که توسعه همکاری‌های فناورانه بین ٨ کشور مسلمان است را محقق کند.

رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری D ۸ با اشاره به اینکه این همکاری‌های فناورانه در نهایت باید منجر به توسعه اقتصادی شود تا کمکی به سطح اقتصادی و رفاه کشور‌های مسلمان باشد، گفت: ما در ١٠ سال گذشته از ابتدا تلاش کردیم یک سری همکاری‌ها بین کشور‌ها رقم بزنیم و با استقبال از فعالیت‌های این شبکه موفق شدیم سایر کشور‌های مسلمان را هم مشمول طرح‌ها و پروژه‌های این شبکه کنیم.

صدرخانلو با بیان اینکه کشور‌هایی مثل عراق، امارات، عمان و هندوستان همکاری های‌مهمی را با این شبکه و بالاخص ایران آغاز کرده اند، گفت: اخیراً در نشست فناوری و تجاری استپ در اصفهان، یک تفاهم نامه بین یک شرکت ایرانی و مسلمان هندی منعقد و مقرر شد ایران محصولات تجهیزات پزشکی خود را (تجهیزات پزشکی تشخیص نارسایی قلبی نوزادان) به این کشور صادر کنند که این توفیقات از ثمرات رویداد دی هشت است.

وی با اشاره به اینکه ایران در ١٠ سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری رویدادی را در شبکه تبادل دی هشت به نام نشست سرمایه گذاری فناوری پایه گذاری کرده است، افزود: در این نشست ما تلاش می‌کنیم سرمایه گذارانی را که به طور ویژه بر روی فناوری کار می‌کنند را دعوت کنیم؛ این رویداد تاکنون ۵ دوره برگزار شده و در حال حاضر در دوره پنجم شاهد ۳۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری فناورانه بین کشور‌ها در حوزه‌های آی سی تی، تجهیزات پزشکی، دارو، انرژی هستیم و کار به جایی رسید کشور‌های دیگر مثل مالزی، پاکستان و نیجریه درخواست میزبانی دادند و تا ۲۰۲۶ میزبانی رویداد رزرو شده است. این رویداد در سال ۲۰۲۴ در مالزی، ۲۰۲۵ در نیجیریه و ۲۰۲۶ در پاکستان برگزار خواهد شد.

رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی هشت با اشاره به بررسی ورود سایر کشور‌های غیرمسلمان مثل روسیه و چین به این گروه گفت: این پیشنهاد اخیراً دریافت شده و این موضوع را در دبیرخانه شبکه تبادل دی هشت بررسی می‌کنیم. نمایندگانی از کشور‌های چین و روسیه به عنوان مخاطبان آزاد در رویداد‌های دی هشت حضور داشتند، اما امید داریم با ادامه مذاکرات به طور رسمی ان‌ها را در پروژه‌ها مشارکت بدهیم.

وی از پروژه ایران برای راه اندازی یک صندوق بین المللی سرمایه گذاری تخصصی در حوزه فناوری بین کشور‌های عضو دی هشت خبر داد و گفت: بیش از یکسال است که بر روی این طرح کار می‌کنیم و در حال حاضر اساسنامه و دستورالعمل‌ها تدوین شده و برای سایر کشور‌ها فرستاده و نظرات اخذ شده است. در آخرین جلسه با نمایندگان کشور‌ها مقرر شد یک ماه به تمامی کشور‌ها فرصت داده شود تا مجدداً اسناد را با سازمان‌های تخصصی مالی خود مورد بررسی قرار دهند و ظرف یک ماه آینده نظرات نهایی خود را اعلام کنند و بعد از آن وارد فاز اجرایی شویم.

وی در ادامه تاکید کرد که این پروژه اجباری نیست و هر کدام از کشور‌ها تمایل داشته باشند می‌توانند با ما همکاری کنند. تاکنون ۲ کشور امادگی خود را اعلام کرده اند. این صندوق یک‌منبع مالی مهمی برای فعالان حوزه فناوری بوده که در سطح بین المللی می‌خواهند فعالیت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار