کد خبر: 1188525
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
مشاور رئیس‌جمهور:
رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش، مدیریت و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه از تدوین سندی جامع برای کاهش فقر خبر داد و گفت: رصدخانه فقر با تجمیع توانمندی بانک‌های اطلاعاتی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، محمدهادی زاهدی وفا در نخستین جلسه کمیته تدوین سند جامع کاهش فقر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به جلسه سران قوا در زمینه فقرزدایی مأموریت ویژه‌ای داده‌اند، از سوی دیگر رئیس‌جمهور هم در این موضوع دغدغه‌های جدی دارند و از چندی پیش تدوین سندی جامع برای کاهش فقر، با حضور همه دستگاه‌ها و فعالان این حوزه در دستور کار قرار موسسه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس‌جمهور به دنبال کاهش فقر در یک‌زمان معین و تدوین سند قابل‌اجرا هستیم، افزود: در حال حاضر دستگاه‌ها و بازیگران زیادی در کشور برای مقابله با فقر وجود دارد، هرکدام هم از زاویه دید خود فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند؛ ولی واقعیت این است که با وجود هزینه‌های قابل‌توجه موفقیت لازم در این حوزه به دست نیامده است.

مشاور رئیس‌جمهور اضافه کرد: بهترین برنامه‌ها اگر عزم جدی نباشد، روی کاغذ باقی خواهند ماند؛ ما به دنبال پژوهش اقدام محور هستیم نه تولید سند و برنامه‌های غیرقابل عملیاتی.

به دنبال وضع قانون جدید نیستیم

زاهدی وفا با اشاره به تعدد قوانین در حوزه رفاه و مقابله با فقر بیان کرد: به دنبال وضع قانون جدید نیستیم، در صورت نیاز با اصلاح و رفع نواقص قوانین فعلی سعی در اجرای برنامه جامع مبارزه با فقر در کشور داریم.

وی به نبود آمار یکسان و دقیق در حوزه رفاه و مقابله با فقر اشاره کرد و گفت: با رفع و نواقص و تجمیع توانایی‌های بانک‌های موجود رصدخانه فقر در کشور تشکیل می‌شود تا تمام بازیگران این عرصه با یک درک مشترک نقش خود در اجرای سند جامع کاهش فقر را به درستی ایفا کنند.

رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه در پایان تأکید کرد: انتظار رئیس‌جمهور تدوین برنامه واقع‌بینانه و عملیاتی است و تمام اعضای کمیته باید با اولویت قرار دادن این موضوع در تدوین سند نقش فعالی ایفا کنند.

بر اساس این گزارش، نخستین جلسه کمیته تدوین سند جامع کاهش فقر با حضور رئیس سازمان بهزیستی، معاونان کمیته امداد حضرت امام خمینی و نمایندگان وزارتخانه‌های تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، کشور، بهداشت و آموزش پزشکی، سازمان برنامه‌وبودجه، آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های ذی‌ربط برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار