کد خبر: 1187255
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طرح شفافیت مورد تایید هیأت عالی نظارت قرار نگرفته است، گفت: طرح شفافیت با گستردگی زیاد شدنی نیست اما ممکن است مجدد در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص بررسی شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف آبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا با اشاره به خبر بررسی مجدد طرح شفافیت در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این طرح چندین بار مورد بررسی قرار گرفته است و برای اولین بار نیست که بررسی می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شفافیت با این گستردگی که نمایندگان مجلس مطرح کردند، شدنی نیست، افزود: شفافیت با این گستردگی که شامل همه نهادها و دستگاه، مذاکرات دولت و پرونده های قضائی شود، کار غیر عقلانی و غیر حکیمانه است.

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی افزود: در ابتدا طرح شفافیت در خصوص مجلس بود. در خصوص آرای نمایندگان مجلس بود. باید آرای مجلس رسمی و مذاکرات آن علنی باشد حتی این شفافیت در خصوص خود کمیسیونهای تخصصی هم نبود بلکه در خصوص مذاکرات مجلس بود تا در اختیار همه قرار گیرد. اما بعد این شفافیت را به همه کشور تعمیم دادند که این خود یک مساله ضد امنیتی می شود.

وی تاکید کرد: شفافیت در خصوص دستگاههای مختلف از جمله پرونده های قضائی و حتی مذاکرات دولت عملی و شدنی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایرادهای هیئت عالی نظارت مجمع بر این طرح واقعی بود، افزود: ایرادهای قانونی، شرعی و اجرایی که در خصوص این طرح وجود دارد، در جلسات مجمع مطرح و تاکید شد که امکان شفافیت با این گستردگی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی با بیان اینکه این طرح به مصلحت کشور نیست، تصریح کرد: ممکن است این طرح در یک محدوده خاصی مورد تأیید قرار بگیرد اما به این شیوه گستردگی مورد تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: اگر نیاز باشد و بررسی آن نهائی نشده باشد، ممکن است مجدد در هیات عالی نظارت مجمع بررسی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح شفافیت این هفته دستور کار مجمع نیست و مجمع این هفته جلسه ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار