کد خبر: 1185242
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که بایدن با کمک کردن به تشکیل پرونده‌های کیفری و آغاز محاکمه وی، به رئیس جمهور روسیه بهانه‌ای داد تا آمریکا را محکوم کند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور را مقصر انتقادات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه از آمریکا معرفی کرد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت که بایدن با کمک کردن به تشکیل پرونده‌های کیفری و آغاز محاکمه وی، به پوتین بهانه‌ای داد تا آمریکا را به سخره بگیرد.

رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در مجمع اقتصادی شرق، محاکمه ترامپ را «آزار و اذیت به دلایل سیاسی» و نمایش «تمام پوسیدگی نظام سیاسی آمریکا» توصیف کرد که نمی‌تواند تظاهر به آموزش دموکراسی به دیگران کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ در این‌باره مدعی شد: «رئیس‌جمهور روسیه از رفتار غیرقانونی بایدن با حریف سیاسی‌اش، که به طرز دردناکی او را در همه نظرسنجی‌ها شکست می‌دهد، برای محکوم کردن آمریکا و تمام خوبی‌هایی که قبلاً داشته استفاده می‌کند».

این سیاستمدار و تاجر آمریکایی پیش از این نیز گفته بود که تلاش‌های بایدن و حزب دموکرات برای رد صلاحیت وی بر اساس متمم چهاردهم قانون اساسی، یکی دیگر از ترفندهای دخالت در انتخابات است اما عملی نمی‌شود. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که ترامپ در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۰۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار