کد خبر: 1184499
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان همیشه در دفاع از جمهوری اسلامی و مرز‌ها مقابل دشمن و بیگانگان فعال بوده و هستند و اگر کسی غیر از این تصور کند، حتماً اشتباه کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «بیژن مقدم» با اشاره به دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب، گفت: بلندگوی دشمنان در بسیاری از جهات بلند است و ما هم در حوزه رسانه درباره مردم سیستان و بلوچستان به عنوان کسانی که سالهاست در شرایط خیلی سخت وظیقه دفاع از جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند کوتاهی داشته‌ایم. ولی متاسفانه رسانه‌های بیگانه با برجسته کردن اقدامات برخی افراد سعی می‌کنند به مقاصد خود برسند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تحرکات و رفتار‌های سیاسی برخی عناصر مشکوک در استان، تصریح کرد: دولت باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در سیستان و بلوچستان انجام دهد و با وجود حجم زیاد تهدید و فشار علیه مردم متدین این استان نسبت به مسائل رفاهی توجه داشته باشد.

مقدم اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی از سوی دشمنان را موضوع جدیدی ندانست و گفت: حضرت امام (ره) و رهبری معظم درباره لزوم وحدت میان مسلمانان رهنمود‌های حکیمانه زیادی داشته‌اند. اهل سنت، بخشی از مردم ایران و قابل احترام هستند؛ نگاه دولت هم همین است. عزیزان اهل سنت در بخش‌های مدیریتی دولت حضور دارند و در اداره کشور کمک می‌کنند. ممکن است تعدادشان مطلوب نباشد، ولی وجود دارند.

وی با اشاره به برخی اتهامات بی اساس درباره مخالفت با اهل سنت، گفت: ایران در سال‌های گذشته از مردم مظلوم فلسطین علیه صهیونیست‌ها و از کسانی که مورد تهاجم داعش بودند دفاع کرد. این یکی از بارزترین نمونه‌هایی است که می‌تواند نگاه باطل اختلاف میان شیعه و سنی را رد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار