کد خبر: 1184177
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
چرا فقط نسل طلايي حق انتقاد دارند؟
تيم‌ملي بسكتبال در شرايطي به بازي‌هاي آسيايي اعزام خواهد شد كه اسامي بازيكنان دعوت شده به اردو نشان مي‌دهد هاكان دمير و البته فدراسيون تغييري در رويه قبلي نداده‌اند و همچنان بر تكرار اشتباهات و احتمال كسب نتيجه ضعيف اصرار دارند!
شیوا نوروزی

تيم‌ملي بسكتبال در شرايطي به بازي‌هاي آسيايي اعزام خواهد شد كه اسامي بازيكنان دعوت شده به اردو نشان مي‌دهد هاكان دمير و البته فدراسيون تغييري در رويه قبلي نداده‌اند و همچنان بر تكرار اشتباهات و احتمال كسب نتيجه ضعيف اصرار دارند! ثبت ضعيف‌ترين عملكرد تاريخ بسكتبال ايران در جام‌جهاني تلنگر بزرگي بود براي سقوط آزاد اين رشته، منتها به نظر مي‌رسد فدراسيون و سرمربي قصد ندارند براي جبران آن و همچنين پيشگيري از تكرار ناكامي در هانگژو از مواضع خود كوتاه بيايند.
پس از آنكه در جام‌جهاني سي‌ويكم شديم و حامد حدادي نيز از تيم‌ملي خداحافظي كرد، سرمربي خارجي بهنام يخچالي، ارسلان كاظمي، ميثم ميرزايي، سجاد مشايخي، محمد اميني، جلال آقاميري، متين آقاجان‌پور، حسن علي‌اكبري، سجاد پذيرفته، سينا واحدي، نويد رضايي‌فر، پيتر گريگوريان و محمد ترابي را به اردو فراخواند. در ليست جديد پذيرفته و ترابي تنها تغييرات تيم‌ملي براي حضور در المپيك آسيايي هستند. درحالي‌كه انتظار مي‌رفت با آناليز دقيق بازي‌هاي تيم‌ملي، محمد جمشيدي و حتي آرمان زنگنه به تيم دعوت شوند، ولي ليست منتشر شده به جامعه بسكتبال ثابت كرد مرغ دمير و همكارانش يك پا دارد. پنج شكست متوالي در جام 2023 نتيجه‌اي نبود كه انتظارش را داشتيم. با اينكه صعود سخت به جام‌جهاني نويد روزهاي سخت‌تر را مي‌داد، اما تيم‌ كشورمان تجربه كسب پيروزي در اين رويداد را در كارنامه داشت. قطعاً غلبه بر اسپانيا و برزيل خواسته‌اي غيرممكن بود، ولي گذشتن از سد ساحل‌عاج و پس از آن لبنان بدون شك انتظار بزرگي محسوب نمي‌شد.
در جريان بازي‌ها و برخلاف شعارهايي‌ كه داده شده بود، اثري از تفكر دفاعي دمير نديديم و سردرگمي سرمربي در انتخاب بازيكنان و تعويض‌هاي اشتباه بلاي جان تيم‌ملي شد. از طرفي تأكيد رئيس فدراسيون مبني ‌بر جوانگرايي و تغيير نسل نيز عملاً پوچ از آب درآمد و محمد اميني تنها بازيكني بود كه از تيم جوانان به تيم بزرگسالان رسيد. جواد داوري به جاي پذيرفتن انتقادها و تشكيل كميته ويژه براي بررسي عملكرد تيم‌ملي در جام‌جهاني، تنها اعضاي نسل طلايي تيم‌ملي را واجد شرايط انتقاد كردن از دمير و تيمش مي‌داند! تفكري كه قطعاً پسرفت و سقوط بسكتبال ملي را سرعت می‌بخشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار