کد خبر: 1183656
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی به محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است؛ وحدتی که موجب نگرانی و هراس دنیای غرب و دشمنان اسلام شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، امسال بار دیگر شاهد برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی با حضور مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی و دیگر کشور‌های همسایه عراق و منطقه هستیم. راهپیمایی بزرگ و باشکوهی که هر سال بزرگ‌تر و عظیم‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و با تبدیل شدن به همایش جهانی برای مسلمانان ضمن اینکه بیش از پیش جبهه اسلام و محور مقاومت را تقویت می‌کند، همانند سدی بزرگ و باعظمت از مردم و ملت‌های مسلمان منطقه در برابر ماشین متجاوز رژیم صهیونیستی و حامی آن یعنی آمریکا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

این راهپیمایی بزرگ که دیگر به همایشی عظیم و جهانی تبدیل شده است در نگاه نخست این پیام را به کشور‌های مسلمان می‌دهد که آن‌ها دارای قدرت و توانی بس بزرگ و عظیم هستند که به راحتی می‌توانند با استفاده از آن در برابر دنیای غرب و دشمنان اسلام و قرآن ایستادگی کنند. این دقیقا همان نکته و موضوعی است که موجب شده تا استکبار جهانی و آمریکا مشکلی بزرگی و اساسی با برگاری راهپیمایی اربعین داشته باشند.

ضمن اینکه این راهپیمایی دشمن‌شکن به روشنی به ملت‌های مسلمان و کشور‌های اسلامی نشان داد که همواره می‌توانند با اتحاد و انسجام خود ضمن اینکه خودشان را در برابر تهدیدات و توطئه‌های غرب و دشمنان بیمه کنند، از این توانایی نیز برخوردار هستند که همانند دستی واحد و در صورت لزوم به مقابله و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و هر نیرویی که به دنبال ایجاد درگیری و ناامنی در این منطقه است برخیزند.

زیرا فرهنگ عاشورا و فرهنگ ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر ظالم زمان درس‌های بزرگی است که در عاشورا و واقعه کربلا نهفته است و مسلمانان و مبارزان منطقه هم تا امروز با بهره‌گیری از این آموزه‌های بزرگ و ارزشمند توانستند در برابر ماشین سرکوب و تجاوزگری رژیم صهیونیستی مقاومت و ایستادگی کرده و در چندین جنگ و درگیری بزرگ و کوچک بتوانند آن‌ها را شکست بدهند.

اما حالا که راهپیمایی بزرگ و عظیم اربعین تا این حد و اندازه گسترده و جهانی شده است مشاهده می‌کنیم که دنیا غرب و دشمنان اسلام با نگرانی و هراس از اثرات بسیار بزرگ و غیرقابل کنترل این همایش جهانی با ساماندهی و سازماندهی رسانه‌ای گسترده خود به دنبال کمرنگ کردن ابعاد مختلف و زوایای گوناگون این راهپیمایی بزرگ بشری مسلمانان است. ضمن اینکه نهایت سعی و تلاش خود را هم به کار می‌بندد که تا آنجایی که امکان دارد از اثرات آن بکاهد.

این در حالی است که برگزاری سالیانه و مرتب راهپیمایی‌های اربعین حسینی به دلیل ارتباط گسترده و همه جانبه‌ای که مسلمانان ملل مختلف جهان در مسیر آن با یکدیگر برقرار می‌کنند موجب به اشتراک گذاشتن افکار و آگاهی خود با یکدیگر شده و این اندیشه‌ها و افکار جدید به جامعه یکدیگر نیز منتقل می‌شود و در نهایت شاهد چرخش و گسترش گفتمان‌های دینی و ظلم ستیزانه در کشور‌های اسلامی خواهد شد. در واقع این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی و مهم دنیای غرب و دشمنان اسلام است.

از طرف دیگر شاهد هستیم با مداومت و پیوستگی در برگزاری سالیانه راهپیمایی اربعین حسینی در عراق سطح فرهنگی مردم و مسلمانان شرکت کننده در آن همواره به صورت منظم درحال رشد و ارتقاء است. زیرا در این راهپیمایی‌ها افراد مختلفی با فرهنگ، آداب و رسوم گوناگون شرکت کرده و با به نمایش گذاشتن فرهنگ کشور خود زمینه ساز رشد و توسعه سطح فرهنگ مراسم راهپیمایی اربعین حسینی می‌شوند.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر که در جریان برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی خودنمایی می‌کند ترویج و گسترش فرهنگ شیعه در سطح منطقه و جهان است. زیرا مسلمانان سراسر جهان در جریان برگزاری این راهپیمایی به معرفی و تبلیغ فرهنگ شیعه، زندگی امامان، واقعه کربلا و قیلم امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌پردازند و به این صورت موجب ترویج و گسترش فراوان و گسترده فرهنگ شیعیان جهان می‌شوند.

در پایان باید به این مهم اشاه کرد که ترویج و گسترش اسلام و فرهنگ و مکتب شیعیان ارتباط کاملا مستقیمی با زنده نگهداشتن مراسم‌های بزرگ آئینی مسلمانان جهان اسلام دارد و در این میان راهپیمایی اربعین حسینی یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین مراسم‌هایی است که توسط مردم مسلمان جهان برگزار می‌شود و تداوم در اجرا و برگزاری آن به طور قطع موجب گسترش و افزایش قدرت محور مقاومت اسلامی در منطقه و در برابر دشمن صهیونیست خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار