کد خبر: 1183498
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
ولایتی، متکی و صالحی وزرای خارجه پیشین و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پیام‌های جداگانه احراز رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی توسط وزارت خارجه را به امیرعبداللهیان و کارکنان این وزارتخانه تبریک گفتند.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از فارس، در پی کسب رتبه برتر در زمینه ارزیابی و عملکرد در سطح ملی توسط وزارت امور خارجه، در جریان برگزاری هجدهمین جشنواره شهید رجایی، علی‌اکبر صالحی، منوچهر متکی و علی‌اکبر ولایتی وزرای خارجه پیشین امور خارجه با ارسال پیام‌های جداگانه و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه، از خدمات وزیر امور خارجه و کارکنان این وزارتخانه تجلیل کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین جشنواره شهید رجایی و مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر در سطح ملی از بین ۲۵ وزارتخانه و سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور به عنوان دستگاه برگزیده انتخاب شد. در این مراسم که روز شنبه چهارم شهریور ماه در سالن اجلاس سران و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، جایزه دستگاه برگزیده به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تقدیم شد.

وزیر امور خارجه در همین خصوص در صفحه اینستاگرامش نوشت: امیدوارم با دعای خیر همه مردم عزیز ایران و ذیل حمایت و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب و رئیس جمهور، بیش از گذشته بتوانیم در مسیر تحقق منافع ملت بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی گام برداریم.

براساس این گزارش، علی‌اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه با ارسال پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، احراز رتبه برتر وزارت امور خارجه در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور در سال‌جاری را تبریک گفت.

در این پیام خطاب به امیرعبداللهیان آمده است: احراز مقام اول دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم را که نتیجه تلاش‌های بی وقفه و صادقانه حضرتعالی و همکاران صدیق و همدل و متعهد وزارت امور خارجه است را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون شما عزیزان در خدمت به کشور عزیزمان ایران و ملت بزرگوارمان که با تحمل رنج‌ها توانسته است حماسه‌ای از تاب آوری تحسین برانگیز به نمایش بگذارد را مسئلت دارم.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین هم با ارسال پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان، ضمن تبریک احراز این رتبه، عنوان کرد: احراز مقام نخست دستگاه‌های اجرایی کشور را خدمت جنابعالی و همکاران گرامی وزارت امور خارجه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. جهت گیری‌های غیر یکسو گرایانه و متوازن دکتر رئیسی در حوزه سیاست خارجی بر مدار اندیشه و رهنمود‌های امامین انقلاب، زمینه ساز تحول اساسی در روابط خارجی شد.

در پیام متکی آمده است: عضویت در شانگ‌های علیرغم خواست چهار دولت در ۱۶ سال گذشته، پیوستن ایران به بریکس، جهش مشهود در سیاست همسایگی، تعامل منطقی بر اساس منافع کشور با برجام و گشایش تدریجی در بازگشت پول‌های بلوکه شده، بخش‌هایی ازدستاورد‌ها و نماد‌های برآمده از جهت‌گیری‌های درست است که گوارای مسؤولان و تلاشگران صدیق عرصه سیاست خارجی باد.

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه پیشین هم در پیامی ضمن تبریک به امیرعبداللهیان، نوشت: موفقیت‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی «با رهنمود‌های مقام معظم رهبری» بویژه حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و گسترش همکاری‌های دوجانبه موجب خرسندی و قدردانی است. بدینوسیله از تلاش‌های ارزشمند جنابعالی سپاسگزاری می‌کنم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخیرا و در پی دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: ابراز محبت و تقدیر رهبر انقلاب از تحرکات در عرصه سیاست خارجی، عزم و پویایی دستگاه دیپلماسی برای اعتلای جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل را مضاعف خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار