کد خبر: 1183344
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
یک رسانه ارمنستانی مدعی شد پروازهای هواپیماهای باری جمهوری آذربایجان به پایگاه هوایی «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی برای واردات مهمات افزایش یافته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با ادعای جمهوری آذربایجان در خصوص اختلال رادیویی علیه پرواز هواپیماهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی، یک رسانه ارمنستانی روز یکشنبه مدعی شد پروازهای هواپیماهای باری جمهوری آذربایجان به پایگاه هوایی «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی اخیرا افزایش یافته است.

وبگاه «حتق» در این زمینه نوشت که این مسئله باید مورد توجه دولت ارمنستان قرار بگیرد، زیرا پایگاه نظام عوودا مکانی است که (رژیم) اسرائیل از آنجا مهمات صادر می کند.

بر اساس این گزارش، در ۷ سال گذشته ۹۲ پرواز باری توسط خطوط هوایی «سیلک وی» جمهوری آذربایجان در پایگاه هوایی عوودا به زمین نشسته است. بین آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۳ نیز چهار پرواز دیگر جمهوری آذربایجان در عوودا انجام شده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد زمانی که عملیات نظامی در قره باغ کوهستانی یا در مرز ارمنستان وجمهوری آذربایجان انجام شد، شمار پروازها به عوودا افزایش یافت.

این وبگاه در ادامه نوشت که جمهوری آذربایجان سلاح‌های ساخت رژیم اسرائیل را نه تنها به باکو بلکه به منطقه‌ای بسیار نزدیک‌تر به خط مقدم منتقل کرده است. یک هواپیمای «ایلوشین- ۷۶» می‌تواند ۵۰ تن بار حمل کند.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه مدعی شد ارمنستان در سامانه‌های ناوبری هواپیماهای غیرنظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا حین پرواز در حریم هوایی جمهوری آذربایجان اختلال رادیویی ایجاد می‌کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده  نیروهای مسلح ارمنستان در قره‌باغ علیه سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی خارجی که از حریم هوایی جمهوری آذربایجان پرواز می‌کنند، تداخل رادیویی ایجاد کرده است.

بنابر ادعای جمهوری آذربایجان ، در روزهای گذشته در سامانه ناوبری هواپیمای مسافربری «بی- ۷۷ ال» شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز و همچنین سامانه ناوبری هواپیمای مسافربری «سی-۶۵۰»  شرکت هواپیمایی «ایرلاین اسرائیل» که پرواز تل آویو به باکو را انجام می‌داد اختلال رادیویی ایجاد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار