کد خبر: 1182967
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
پس از دو سال بلاتکلیفی، بیش از ۸۴۰ هزار افغان بعد از اخراج آمریکایی‌‎ها از افغانستان همچنان به دنبال تحقق وعده اسکان مجدد در این کشور هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، پس از دو سال بلاتکلیفی، بیش از ۸۴۰ هزار افغان بعد از اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان همچنان به دنبال وعده اسکان مجدد در این کشور هستند. بر این اساس سربازرس وزارت خارجه آمریکا در نوشتاری به اقداماتی اشاره می‌کند که برای بهبود روند مهاجرت برنامه ویزای ویژه مهاجرت برای افغان‌ها انجام شده است، اما دو سال پس از خروج آمریکا از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت، هنوز چالش‌ها باقی است و به دلیل کندی روند، این برنامه با انتقادات زیادی مواجه شده است.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی لایحه حفاظت از متحدان افغان را تصویب کرد که این اقدام شرایط را برای تطبیق برنامه ویزای ویژه مهاجرت مساعد کرد. بر اساس این برنامه، افغان‌های که برای حکومت یا نظامیان آمریکا کار می‌کردند، می‌توانند برای اقامت دائمی یا گرین کارت درخواست بدهند.

پس از اخراج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، تعداد افرادی که برای ویزای ویژه مهاجرت درخواست داده‌اند به شدت افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ کمتر از ۳۰ هزار متقاضی وجود داشت، اما تا دسامبر سال ۲۰۲۲ این تعداد به حدود ۱۵۵ هزار افزایش یافت. این ارقام شامل اعضای خانواده‌های متقاضیانی نمی‌شود که تأییدیه خود را دریافت کرده‌اند.

در گزارش سربازرس وزارت خارجه آمریکا آمده است که وزارت امور خارجه تخمین می‌زند تا آوریل سال جاری بیش از ۸۴۰ هزار متقاضی برای برنامه ویزای ویژه مهاجرت و اعضای خانواده آن‌ها در افغانستان باقی مانده‌اند.

وزارت امور خارجه، اما اعلام کرد: همه این افراد پذیرفته نمی‌شوند، زیرا حدود ۵۰ درصد از متقاضیان در مراحل اولیه بررسی درخواست‌هایشان فاقد شرایط لازم هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار