کد خبر: 1182746
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ما هرگونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم و دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد.
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت‌ساله در روز‌های آغازین پیروزی انقلاب، دخالت مستقیم نظامی در خلیج فارس، هدف قراردادن هواپیمای بی‌دفاع ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس، اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه همه‌جانبه با هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی کشور، تلاش برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران در مجامع بین‌المللی، حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات و تلاش برای نفوذ و تهاجم فرهنگی و نابودی هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی بخشی از نمونه‌های جنگ ترکیبی امریکا و مزدورانش بود، البته آن‌ها این آرزو و هدف را به حول‌و‌قوه الهی به گور خواهند برد.
وی افزود: رزمندگان پدافند هوایی در صیانت از هوافضای کشور و آسمان ولایت تلاش می‌کنند پرچم عزیز ایران را بر قله‌های تعالی به اهتزاز دربیاورند. بر خود می‌بالیم که در ارتشی خدمت می‌کنیم که فرمانده ما ولی امر مسلمین، کشور ما ایران بزرگ و متمدن، سرمایه اجتماعی ما پشتوانه مردم قدرشناس، سرمایه معنوی ما کارکنان ولایی، مؤمن و معتقد و وظیفه ما فدا شدن برای ملت ایران است. از همین مکان مقدس به دشمنان انقلاب و کشور و نظام اسلامی یادآور می‌شوم که ما را تحت شدیدترین فشار‌های تحریم همه‌جانبه قرار دادید، ولی آگاه باشید که نیروی پدافند هوایی ارتش و پدافند هوایی سپاه در خط مقدم دفاعی در حال حاضر در بالاترین سطح خودکفایی، آمادگی و قدرت رزمی قرار دارند و هر دو نیرو یک ید واحده هستند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی در عرصه پدافند هوایی تأکید کرد: ما توانستیم با کار جهادی در طراحی و تولید انواع سامانه‌های موشکی، رادارها، حساسه‌های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها، سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری‌ها به خودکفایی دست پیدا کنیم و نیاز‌های دفاعی خود را در همه زمینه‌ها متناسب با تهدیدات پیشرفته هوا فضا طراحی و تولید نماییم. وی افزود: این توانمندی‌ها ما را قادر ساخته است هرگونه پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد کنیم. دشمن بداند روزنه‌ای برای نفوذ به آسمان کشور وجود ندارد. ما این قدرت رزمی را در رزمایش‌های متعدد و با رصد و پایش مستمر آسمان کشور و ارسال اخطار به پرنده‌های به اصطلاح رادارگریز اثبات کرده‌ایم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با اطمینان کامل اعلام می‌کنم نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش و نیروی قدرتمند هوافضای سپاه پاسداران با انجام مأموریت‌های دائمی و ۲۴ساعته، برگزاری انواع تمرینات و رزمایش‌ها در مقیاس‌های مختلف در طول سال و با تعمیر و نگهداری، بهینه‌سازی و نوسازی مستمر تجهیزات و با ایمان راسخ، توان خستگی ناپذیر و امید فراوان به آینده پیش رو جزو آماده‌ترین نیرو‌های مسلح از لحاظ سرمایه انسانی و سامانه هستند.
امیر صباحی‌فرد در ادامه با بیان اینکه واقعیت این است که نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده‌شده است، تأکید کرد: دشمن درک کرده است که اگر از خط قرمز‌های ما عبور کند، آنگاه با پاسخ سخت و دندان‌شکن روبه‌رو خواهد شد، بنابراین به دشمنان هشدار می‌دهم دچار توهم و خطای محاسباتی نشوند و آزموده را مجدداً امتحان نکنند چراکه با قدرت بالاتر و سخت‌تر پاسخ محکم‌تری دریافت خواهند کرد، البته این تهدید نیست بلکه یک واقعیت انکارناپذیر است، چون تعدی و تجاوز به حریم کشور خط قرمز ماست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار