کد خبر: 1181534
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
با توجه به گزارش‌ها درباره کاهش تغذیه نظامی آمریکا برای اوکراین در سال 2024، «بلومبرگ» گزارش داده مقام‌های اروپایی نگرانند بایدن سال آینده کی‌یف را پای میز مذاکرات صلح بکشاند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بلومبرگ به نقل از مقام‌های ناشناس گزارش داده مقام‌های اروپایی نگران هستند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سال آینده اوکراین را سوی به مذاکرات صلح سوق دهد. بلومبرگ همچنین دومین رسانه بزرگ آمریکایی است که این هفته هشدار داده کمک نظامی آمریکا به کی‌یف ممکن است بزودی تمام شود. 

طبق این گزارش، رهبران اروپایی نگرانند فقدان پیشرفت قابل توجه در میدان نبرد، به همراه فشار جناح ضدمداخله حزب جمهوری‌خواه می‌تواند به فشار بایدن به کی‌یف برای حضور بر سر میز مذاکره منتهی شود. 

به گزارش «راشاتودی»، آمریکا از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین بیش از ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده اما دولت بایدن برای بسته‌های کمکی بیشتر بودجه ندارد. بایدن از کنگره خواسته لایحه هزینه اضطراری ۴۰ میلیارد دلاری را تصویب کند که نیمی از آن به اوکراین اختصاص خواهد یافت اما این لایحه احتمالاً با مخالف شدید شمار فزاینده جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد که مخالف سیاست چک سفید بایدن هستند. 

به‌علاوه، گزارش‌های رسانه‌ای اوایل تابستان امسال حاکی از امیدواری غرب مبنی بر این بود که کمک نظامی متداوم به اوکراین به دستاوردهای ارضی قابل توجه علیه نیروهای روسیه منتهی خواهد شد، اما با گذشت حدود سه ماه از ضدحملات اوکراین، ارتش این کشور نتوانسته به خطوط دفاعی روسیه نفوذ کند و بر اساس جدیدترین آمار وزارت دفاع روسیه، بیش از ۴۳ هزار نیروی خود را از دست داده است.

همزمان با کاهش احتمال موفقیت اوکراین، بایدن همچنین وارد سال انتخاباتی آمریکا می‌شود و باید احتمالاً مقابل «دونالد ترامپ» که قول داده اوکراین را به توافق صلح وادار کند، رقابت کند. 

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، مقام‌های آمریکایی معتقدند ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ حتی نزدیک به میزان امسال کمک نظامی دریافت نخواهد کرد. به گفته منابع این رسانه، واشنگتن نمی‌تواند همان مقدار تسلیحات و مهمات را در اختیار کی‌یف قرار دهد و برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی به همتایان اوکراینی خود توصیه می‌کنند از آنچه در اختیار دارند موثر‌تر استفاده کنند. 

اما بایدن در اظهارات عمومی اصرار دارد که جریان تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد یافت. وبگاه «آکسیوس» چهارشنبه گزارش داد مقام‌های ارشد آمریکایی با رهبران اروپایی در تماس بوده‌اند تا اطمینان دهند کمک‌ها ادامه خواهد یافت؛ در حالی که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه به خبرنگاران گفت جمهوری‌خواهان کلیدی همچنان از سیاست دولت در تسلیح اوکراین تا زمانی که طول بکشد حمایت می‌کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار