کد خبر: 1178123
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
انصارالله یمن نسبت به حضور گسترده نظامیان آمریکایی در باب المندب هشدار داده و در اقدامی عملیاتی نیرو‌های مسلح یمن در منطقه نظامی مرکزی استان مارب یک رزمایش گسترده و تمرین نظامی با استفاده از گلوله‌های واقعی و سلاح‌های سبک، متوسط و سنگین برگزار کردند.

اختصاصی جوان انلاین، پس از جنگ یمن و با توجه به مداخله نیرو‌های ایالات متحده امریکا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بی شک آمادگی علمی و تخصصی در میان نیرو‌های مسلح یمنی و نیز افزایش آموزش‌های لازم برای توسعه صنایع و توانمندی‌های نظامی با هدف پوشش دادن تمام نیاز‌های نیرو‌های مسلح از قدرت بازدارندگی استراتژیک گرفته تا توان دفاعی از حاکمیت کشور، بسیار حائز اهمیت است. بخصوص که منابع خبری از اقدام تحریک آمیز جدید امریکا در راستای تنش آفرینی در منطقه با استقرار بیش از ۳ هزار نظامی در غرب آسیا خبر دادند.
تاجاییکه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که این نظامیان در چهارچوب طرح پیشتر اعلام شده پنتاگون، وارد خاورمیانه شده اند. پیرو این خبر، سنتکام هم در بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: «بیش از ۳ هزار ملوان و تفنگدار نیروی دریایی امریکا از ناوگروه «باتان» (ARG) و یگان ۲۶ فرامرزی، ششم اوت وارد خاورمیانه شدند.» طبق این بیانیه، ناو آبی خاکی «یواس اس باتان» و کشتی «(USS Carter Hall (LSD ۵۰» پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند.
در همین راستا، تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و توجیه این اقدام تحریک آمیز واشنگتن، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که استقرار این ناوگان «بر تعهد قوی و ثابت امریکا نسبت به امنیت دریایی منطقه» تاکید دارد. این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز پنجشنبه سوم اوت (۱۲ مرداد) به نقل از چهار مقام امریکایی اعلام کرده بود که ارتش امریکا در حال بررسی استقرار پرسنل مسلح در کشتی‌های تجاری است که از مسیر تنگه هرمز عبور می‌کنند؛ لذا با وجود آنکه ارتش یمن در مرحله کاهش تنش قرار دارد و آماده محقق کردن گزینه صلح دائمی از مسیر مذاکرات یمنی - یمنی هستند، اما در عین حال حفظ توان بازدارندگی می‌تواند تعیین کننده باشد. البته تاکنون، نیرو‌های یمنی با رویکرد مثبتی نسبت به هر گونه تلاش سیاسی صورت گرفته با هدف تحقق صلح برخورد کرده اند. ولی باید در نظر داشت که تحقق صلحی فراگیر و عادلانه مستلزم فضا و بستر‌های مساعدی است که در یک نگاه واقع بینانه هنوز به طور کامل محقق نشده است. شاید از همین رو است که محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در جریان رزمایش خود صراحتا عنوان داشت که یمن در عین استقبال از تحرکات سیاسی برای برقراری صلح، هیچ گونه اقدام فریبکارانه و نمایشی از سوی دشمن در خصوص اجرای توافق‌های گذشته مبنی بر پاسخگویی به خواسته‌های مشروع ملت یمن را نمی‌پذیرند.
در این بین، نیرو‌های مسلح یمن در منطقه نظامی مرکزی استان مارب یک رزمایش گسترده و تمرین نظامی با استفاده از گلوله‌های واقعی و سلاح‌های سبک، متوسط و سنگین برگزار کردند.
مانور هفته قبل با حضور محمد العاطفی، وزیر دفاع، مبارک المشن الزایدی، فرمانده منطقه سه نظامی، محمد عبدالکریم الغماری، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح در کنار یگان‌های پیاده نظام و تجهیزات توپخانه‌ای و تک تیرانداز‌ها و پهپاد‌ها برگزار شد. در این رزمایش چترباز‌های وابسته به نیرو‌های گارد ریاست جمهوری و نیرو‌های ویژه منطقه نظامی مرکزی استان مارب نیز شرکت داشتند.

توطئه شیطانی آمریکا
در همین رابطه، "علی القحوم"، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در صفحه توییتر خود نوشت: اعزام مداوم نظامیان آمریکایی و کشتی‌های جنگی ایالات متحده به سواحل یمن، تنگه راهبردی باب المندب و همچنین جزیره‌های متعلق به این کشور را از نزدیک دنبال می‌کنیم.
وی تاکید کرد که این اقدام و استقرار موقت نظامیان آمریکایی در برخی پایگاه‌های نظامی در العند، خورعمیره، حضرموت، المهره، سقطری و میّون اقدامی جنایتکارانه و توطئه‌ای شیطانی است که کشور یمن وتمام منطقه را هدف قرار داده است.
القحوم تاکید کرده که حضور نظامی آمریکا در منطقه غیرقابل توجیه و خطری برای تمام منطقه است، به ویژه اینکه آن‌ها تلاش دارند که حضور گسترده در باب المندب داشته باشند و این امر امنیت منطقه‌ای و بین المللی را تهدید می‌کند و نقض آشکار قوانین بین المللی است.
این عضو دفتر سیاسی انصارالله همچنین خاطرنشان کرد که حضور گسترده نظامیان آمریکایی در باب المندب و در نزدیکی سواحل یمن کشتیرانی بین المللی را تهدید می‌کند و در تضاد با قوانین بین المللی است.
اما فصل الخطاب این رویکرد را «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن اعلام و تاکید کرد: سعودی باید بداند که ادامه اجرای دستورات آمریکا و انگلیس عواقب ناگواری برای او خواهد داشت. وضعیت موجود هرگز نمی‌تواند به همین شکل که هست ادامه یابد و سعودی‌ها باید به این واقعیت توجه داشته باشند. سعودی تصور نمی‌کند که بتواند از بازسازی فرار کند، عقب نشینی کند، محاصره را متوقف کند و مردم ما فراموش کنند که در کشتار و تخریب با او چه کردند. سعودی‌ها بعد از شکست در جنگ نظامی تصور نمی‌کردند در ادامه محاصره، گرسنگی و محرومیت مردم ما از ثروت، بتوانند به سمت طرح «ب» حرکت کنند. ما نمی‌توانیم درباره آنچه سعودی‌ها و اماراتی‌ها می‌خواهند برنامه‌های آمریکا و انگلیس را علیه کشورمان از طریق جنگ، اشغال و محرومیت از ثروت ملی اجرا کنند، سکوت کنیم. ما نمی‌توانیم در مورد ادامه این وضعیت که مردم ما در آن به شدت در رنج هستند سکوت کنیم.»
رهبر جنبش انصارالله همچنین افزود: «مشکل سعودی‌ها و اماراتی‌ها این است که آن‌ها تابع آمریکا و انگلیس هستند. در مقابل صحنه‌ای که شاهد تنش زدایی و راهگشای میانجیگری عمان هستیم، از تلاش دشمنان برای رسیدن به اهداف شیطانی خود غافل نیستیم. ائتلاف متجاوز اصرار دارد به محاصره ما، اشغال بخش‌های وسیعی از کشور و برچیدن آن ادامه دهد و ما باید از روی اعتقاد خود و به عنوان یک ضرورت واقع‌بینانه با آن مقابله کنیم. رهایی از سلطه دشمنان یک افتخار بزرگ و یک مسئولیت دینی است و این رهایی است که انسانیت و عزت و شرافت ما را حفظ می‌کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار