کد خبر: 1177205
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
یک کارشناس اطلاعاتی آمریکا جزئیات طرح ترور زلنسکی توسط واشنگتن را فاش کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا اعلام کرده است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به دلیل ناکامی هایش حذف خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون در مصاحبه‌ای گفت: «این گام واضح بعدی است، چه سیا این کار را انجام دهد و چه آن‌ها به کسی پول بدهند تا این کار را انجام دهد.»

او خاطرنشان کرد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اغلب رهبران دست نشانده خود را در کشور‌های خارجی پس از پایان سودمندی آن‌ها برای آمریکا از بین می‌برند و این سرنوشت به زودی به زلنسکی خواهد رسید، زیرا غرب از ناکامی‌ها و ناتوانی نیرو‌های مسلح اوکراین برای سازماندهی یک ضدحمله موفق راضی نیست.

جانسون گفت: "محتمل‌ترین گزینه انفجار در مقر او است که می‌تواند یک حمله موشکی روسیه تلقی شود، اما من فکر می‌کنم خود نظامیان او، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین زالوژنی عامل اصلی خواهند بود. "

پیش از این، وزارت دفاع روسیه جمعه گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های اوکراینی از زمان آغاز عملیات متقابل خود در ماه ژوئن، بیش از ۴۳۰۰۰ سرباز را در خط تماس از دست داده اند. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تأیید کرده بود که ارسال و اعزام تسلیحات، مزدوران و مستشاران نظامی خارجی از سوی غرب به کی‌یف، به اوکراین کمکی نخواهد کرد.

پوتین تاکید کرد که ضدحمله اوکراین تاکنون به هیچ هدفی نرسیده است و خاطرنشان کرد که حامیان غربی کی‌یف به وضوح از روند این حمله ناامید شده‌اند.

اوکراین کمک‌های مالی و نظامی عظیمی از کشور‌های غربی به رهبری آمریکا، انگلیس و کشور‌های اروپایی دریافت کرده است و حجم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه ۲۰۲۲ به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار