کد خبر: 1175288
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم تصمیم گرفته ظرفیت دانشجویان بین‌المللی را در داخل کشور در انتهای برنامه پنج‌ساله هفتم به ۳۲۰ هزار نفر افزایش دهد و اگر این موضوع توسط مجلس تصویب شود معنایش این است که کشور خودش را آماده کرده که جزو هاب‌های اصلی جهان در زمینه دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان پیرامون چشم‌انداز برنامه‌توسعه هفتم برای دانشجویان بین‌المللی، گفت: وزارت علوم تصمیم گرفته ظرفیت دانشجویان بین‌المللی را در داخل کشور در انتهای برنامه پنج‌ساله هفتم به ۳۲۰ هزار نفر افزایش دهد و افزایش این عدد مستلزم یکسری زیرساخت‌های خدماتی و حقوقی در کشور است که مقدماتش را شروع کرده‌ایم و امیدوارم در انتهای برنامه هفتم توسعه به این عدد برسیم. 

وی به مقدمات این کار اشاره کرد و افزود: تمام تلاش‌مان برای حل زیرساخت‌های حقوقی و گسترش و تسهیل دانشجوی بین‌المللی در داخل کشور است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: اگر چنانچه این طرح در برنامه هفتم توسعه مجلس گنجانده شده و به تصویب برسد، برای تمام دستگاه‌های حاکمیتی الزام‌آور می‌شود؛ ولی متولی این کار سازمان امور دانشجویان است و قاعدتاً خودمان را در قبال عددی که مجلس تصویب خواهد کرد مسؤول می‌دانیم که تمام مقدمات لازم را برای اینکه بتوانیم به ۳۲۰ هزار دانشجو برسیم را فراهم می‌کنیم.

داداش‌پور اضافه کرد: ظرفیت کشور قطعاً این ۳۲۰ هزار دانشجو را پاسخگوست؛ ولی مسأله این است که حاکمیت تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد جزو کشورهای مرکز ثقل جذب دانشجو در دنیا قرار بگیرد یا خیر؟ اگر این موضوع توسط مجلس تصویب شود معنایش این است که کشور خودش را آماده کرده که جزو هاب‌های اصلی جهان در زمینه دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد. 

وی در پایان گفت: قطعاً در زیرساخت‌های آموزشی پژوهشی دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد که پاسخگوی این ۳۲۰ هزار نفر است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار