کد خبر: 1174931
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
وزیر امور خارجه با محکوم کردن اقدام تروریستی امروز در پاکستان و با بیان اینکه مبارزه موثر با تروریسم و افراطی‌گری، دغدغه امنیتی مشترک ایران و پاکستان است، گفت: تروریسم پدیده شوم روزگار ماست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اقدام تروریستی بعدازظهر امروز (یکشنبه) هشتم مرداد ماه در گردهمایی جمعیت علمای اسلام در منطقه باجور ایالت خیبر پختوانخواه پاکستان و در مرز مشترک با افغانستان به کشته و مجروح شدن تعدا‌دی از شهروندان پاکستانی منجر شد. در پی انفجار بمب در این منطقه ۳۹ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند.

یک مقام محلی هم اعلام کرد که در پی انفجار بمب در این محل حدود ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی این اقدام تروریستی به دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت و آن را قویا محکوم کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز امشب این اقدام تروریستی را محکوم کرد و به همتای پاکستانی و دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این خصوص در توئیتر نوشت: اقدام تروریستی در باجور ⁧‫پاکستان‬⁩ را قویا محکوم کرده و جان باختن شماری از شهروندان این کشور را به همتایم «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان‬⁩، دولت، ملت و خانواده بازماندگان صمیمانه تسلیت می‌گویم.

وی افزود: مبارزه موثر با تروریسم و افراطی‌گری، دغدغه امنیتی مشترک دو کشور است.

وزیر خارجه عنوان کرد: تروریسم پدیده شوم روزگار ماست.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم با بیان اینکه امروز بار دیگر تروریست‌ها با جنایتی دیگر خانواده‌های زیادی را در کشور همسایه و برادر پاکستان داغدار کردند، افزود: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار جمهوری اسلامی پاکستان می‌بیند و با خانواده‌های جان باختگان این اقدام تروریستی ابراز همدردی کرده و برای مجروحین از درگاه الهی سلامتی مسئلت می‌کند.

رهبر جمعیت علمای اسلام نیز در اظهاراتی با بیان اینکه حادثه امروز حمله به بشریت بود، گفت: «این انفجار را محکوم می‌کنم و می‌خواهم به مردم پیام بدهم که این جهاد نیست بلکه تروریسم است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار