کد خبر: 1172945
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جامعه عاقل، جامعه‌ای است که برای علوم ورزشی هزینه می‌کند چرا که این اقدام شادی، بهره‌وری وکیفیت زندگی را بالا خواهد برد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل در مراسم بدرقه کاروان دانشجویی به یونیورسیاد چین، اظهار کرد: میان قهرمان شدن و پهلوانی تفاوت زیادی وجود دارد. قهرمان سعی می‌کند با هر روشی به موفقیت برسد، ولی پهلوان واقعی سعی دارد با رعایت اخلاق، وجدان و انصاف این موفقیت را کسب کند. از ورزشکاران جمهوری اسلامی انتظار می‌رود در یونیورسیاد دانشجویی سعی کنند که قهرمانی را با منش پهلوانی کسب کنند.

وزیر علوم ادامه داد: مردم، قهرمانی که از صفات پهلوانی برخوردار است را فراموش نخواهند کرد. برای موفقیت اساتیدی که مسئولیت تیم‌ها را برعهده دارند، در نظام سنجش و انگیزش وزارت علوم، امتیازی را قائل شده‌ایم که برای آنان ارزشمند خواهد بود.

زلفی‌گل، گفت: اشکالاتی در سیستم آموزشی وجود دارد که نتوانسته‌ایم توزیع متوازن در استعدادیابی داشته باشیم. علوم ورزشی از این جهت برای ما مهم است که بحران‌ها و بیماری‌ها را از جامعه دور می‌کند. رشته علوم ورزشی، با عقل بشر در ارتباط است و از این حیث بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: جامعه عاقل، جامعه‌ای است که برای علوم ورزشی هزینه می‌کند چرا که با این هزینه، بحران‌ها را از خود دور کرده و شادی و بهره‌وری را بالا می‌برد.

مراسم بدرقه کاروان ورزشی علمداران به سی و یکمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، چانگ هو آ سفیر چین در ایران، داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست سازمان امور دانشجویان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران و مربیان در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

کاروان دانشجویی ایران در ۱۱ رشته والیبال، دوومیدانی، شمشیربازی (سابر)، جودو، قایقرانی، ژیمناستیک در بخش پسران و تکواندو (پومسه و مبارزه)، تیراندازی با کمان (کامپوند و ریکرو)، تیراندازی (تفنگ و تپانچه)، ووشو (ساندا و تالو) و تنیس روی میز در بخش دختران و پسران در رویداد مذکور شرکت خواهند داشت.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان، ۶ لغایت ۱۷ مرداد ماه در شهر چنگدو کشور چین برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار