کد خبر: 1172802
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
«مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ایروان ضمن تقدیم رونوشت استوارنامه خود به وزیر خارجه ارمنستان، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه تجارت، انرژی و حمل و نقل را مورد بررسی قرار داد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی در ارمنستان امروز (شنبه) ۳۱ تیرماه، با «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

میرزویان در این دیدار ضمن تبریک مسؤولیت جدید سبحانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که دوره مسؤولیت وی شاهد تقویت و تعمیق روزافزون روابط دوستانه دو کشور باشد.

 

سفیر ایران نیز با قدردانی از پذیرایی گرم وزیر امور خارجه ارمنستان و با یادآوری ریشه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی روابط دوستانه و دیرینه دو ملت دوست ایران و ارمنستان، بر تلاش حداکثری در دوره مسؤولیتش در ایروان برای ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

طرفین با اشاره به اهمیت ضرورت تداوم مشورت‌های سیاسی مقامات عالی دو کشور، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه تجارت، انرژی و حمل و نقل را نیز مرور کردند.

میرزویان و سبحانی درباره تحولات منطقه نیز بحث و تبادل نظر کردند.

مهدی سبحانی پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در دمشق بود و بعد از آنکه حسین اکبری به عنوان سفیر ایران برای سوریه تعیین شد، سبحانی نیز عهده‌دار سفارت ایران در ایروان شد.

سبحانی مدیرکل پیشین دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه از اردیبهشت ۱۴۰۰ به عنوان سفیر ایران در دمشق مشغول به فعالیت بود و با انتصاب اکبری به این سمت، به تهران بازگشت تا عهده‌دار سفارت ایران در ایروان شود. وی جایگزین «عباس بدخشان ظهوری» سفیر سابق ایران در ارمنستان شده است.

اکبری که اخیرا عهده‌دار سفارت ایران در سوریه شد، سابقه سفارت ایران در لیبی را در کارنامه کاری خود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار