کد خبر: 1172346
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده شکست ضدحمله اوکراین باعث حیرت غرب شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی امروز چهارشنبه گزارش داد شکست ضد حمله اوکراین باعث حیرت کشور‌های غربی شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، ناتوانی اوکراین در شکستن خطوط دفاعی روسیه در هفته‌های اول ضد حمله باعث تغییر رویکرد ارتش اوکراین شده است.

این روزنامه گزارش داده که سربازان کی‌یف بعد از آنکه تسلیحات کشور‌های غربی نتوانست معادلات بازی را تغییر دهد در حال کنار آمدن با واقعیت‌های جدیدی هستند.

ایالات متحده و متحدانش ده‌ها تانک و خودرو‌های جنگی پیاده نظام را به اوکراین رساندند و هزاران نفر از نیرو‌های خود را قبل از این عملیات که ماه گذشته آغاز شد، آموزش دادند.

وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد، با این حال، «از دست دادن سریع» زره پوش در هفته‌های ابتدایی عملیات، «اوکراین و حامیان غربی آن را دچار حیرت کرد.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار