کد خبر: 1171955
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
ارتش کره جنوبی و سازمان ملل می‌گویند یک شهروند آمریکایی که در ارتش این کشور به عنوان نیروی نظامی خدمت می‌کند، توسط کره شمالی بازداشت شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ستاد فرماندهی و مدیریت نیرو‌های نظامی چندملیتی سازمان ملل در شبه‌جزیره کره، امروز (سه‌شنبه) از بازداشت یک نظامی آمریکایی توسط کره شمالی در مرز با همسایه جنوبی خبر داد.

این نهاد موسوم به «فرماندهی سازمان ملل متحد» در بیانیه‌ای گفت که شهروند آمریکایی که پس از عبور از مرز بین دو کره در جریان یک تور بدون مجوز، ناپدید شده است، احتمالا در بازداشت کره شمالی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این فرد با یک تور به دهکده مرزی موسوم به «منطقه امنیتی مشترک» در منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و کره جنوبی رفته بود.

فرماندهی سازمان ملل در صفحه توییتر خود نوشت: «یک تبعه آمریکایی در جریان تور منطقه امنیتی مشترک، بدون مجوز از خط مرزی نظامی به جمهوری دموکراتیک خلق کره (شمالی) عبور کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم که او در حال حاضر در بازداشت کره شمالی است و با همتایان خود در ارتش کره شمالی برای حل این حادثه کار می‌کنیم».

روزنامه «دانگ ایلبو» چاپ کره جنوبی نیز به نقل از ارتش این کشور نوشت که این فرد «تراویس کینگ» سرباز دوم ارتش آمریکا نام دارد.

به نوشته رویترز، اما وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید فعلاً هیچ اطلاعاتی در خصوص این حادثه ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا از مدت‌ها پیش در هشداری، اتباع آمریکایی را از ورود به کره شمالی «به دلیل وجود خطر جدی دستگیری و بازداشت طولانی مدت»، منع کرده است.

این ممنوعیت پس از آن اجرا شد که «اوتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی در سال ۲۰۱۵ حین سفر به کره شمالی، توسط نیرو‌های امنیتی این کشور بازداشت شد. او در سال ۲۰۱۷، پس از آزادی از زندان، در حالت کُما به آمریکا بازگشت و چند روز بعد فوت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار