کد خبر: 1171703
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
وزیر امور خارجه گفت: با هیچ طرفی در مسیر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ایران هیچگونه تعارفی نداریم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) ۲۶ تیرماه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه میزبان «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان بود.

پس از دیدار و گفتگو با همتای عمانی در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان ضمن خیرمقدم به همتای عمانی اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی در دستورکار مشترک ما پیگیری اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده در جریان دو دیدار سران دو کشور بود. در ۲۲ ماه گذشته حجم تبادل تجاری ایران و عمان به بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است. این یکی از رکورد‌های قابل توجهی است که در روابط فیمابین بر آن تمرکز داشتیم.

وزیر خارجه اضافه کرد: بزودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با هدف شتاب دهی هر چه بیشتر در پیگیری توافقات روسای دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی برای افزایش هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فنی، علمی، فناوری و گردشگری بین دو کشور در دستورکار جدی ما قرار دارد.

وی گفت: معتقدیم روابط کشور‌های همسایه در منطقه می‌تواند به صورت پیوسته و زنجیره‌ای گسترش یابد.

وزیر خارجه تصریح کرد: با هیچ طرفی در مسیر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ایران هیچگونه تعارفی نداریم. از آنچه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی درج شده ناخرسندیم. روز گذشته از کانال‌های دیپلماتیک توضیحاتی را در این رابطه از مقامات روسیه دریافت کردیم. این توضیحات را کافی نمی‌دانیم و هرگز تکرار این رویه را در بیانیه‌ها و مداخله روسیه و یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران را برنمی‌تابیم.

این سومین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در دولت سیزدهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار