کد خبر: 1170053
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
ششمین دور از گفتگوی راهبردی میان روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در مسکو برگزار شد و راه‌های حمایت و تقویت همکاری‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ششمین دور از گفتگو راهبردی میان روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در مسکو برگزار شد. وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری یعنی عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان به همراه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در این گفتگو شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، در ششمین دور از گفتگوی راهبردی روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، راه‌های حمایت و تقویت همکاری‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه عمان در یک بیانیه اعلام کرد که این کشور ریاست نشست مشترک وزیران و ششمین دور گفتگوی راهبردی میان وزرای خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را بر عهده داشت.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه میان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و روسیه و نیز راه‌های حمایت و تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف مورد توجه دو طرف به ویژه حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری و گردشگری پرداخته شد.

طبق این بیانیه، در این گفتگو همچنین درباره برخی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه مشترک، تاکید شد.

همچنین بر اهمیت پایبندی به قواعد حقوق بین الملل در حل و فصل درگیری‌ها، اتخاذ شیوه گفتگو و راه‌های مسالمت آمیز و احترام به حاکمیت و استقلال کشور‌ها به منظور حفظ سیاست حسن همجواری و همزیستی مسالمت آمیز برای تحکیم امنیت، ثبات و صلح در سطوح منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است که دور اول گفتگو‌های راهبردی روسیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۷ در ریاض، پایتخت عربستان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار