کد خبر: 1169961
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
مهاجم اسبق استقلال به تحلیل شرایط فعلی این تیم پرداخت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی لطیفی در خصوص انتخاب علی خطیر به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال، اظهار داشت: علی خطیر را از نزدیک می‌شناسم. فردی کاربلد است، اما این فقط بخشی از شرایط کار کردن در ایران است. در کشور ما، شرایط مدیریتی و اداریِ سیستماتیکی وجود ندارد. همه چیز با شیوه ریش سفیدی و سنتی پیش می‌رود. در این شرایط کار برای خطیر سخت است. با این حال امتیاز او این است که با همین شرایط، چند سالیست در ایران کار می‌کند و تجربیات خوبی به دست آورده است.

وی افزود: به نظر من این تجربه در کنار علم و مدیریتی که دارد، باعث می‌شود کار تیم پیش برود. یک نکته دیگر را هم باید در نظر گرفت؛ مدیران ما باید با ارکان قدرت هم ارتباط داشته باشند. علی خطیر این ضعف را دارد و از این دست از ارتباطات بی بهره است. باید شخصی را کنار خود داشته باشد تا ارتباط با نهاد‌های دیگر را تضمین کند. تصور می‌کنم اگر در همان ابتدای تابستان هم علی خطیر مدیرعامل باشگاه بود، باز هم جواد نکونام را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب می‌کرد، چون او بین گزینه‌های ایرانی، بهترین گزینه بود. نکونام در دوران بازی، وزنه مهمی در تیم بود و در دوران مربیگری هم تجربیات خوبی تاکنون کسب کرده است.

مهاجم اسبق استقلال در مورد جبران عقب ماندگی‌های نقل و انتقالات، گفت: باید به این مساله توجه کنیم که در گام اول برای موفقیت یک تیم، اتحاد و همبستگی حاکم بین اعضای آن مجموعه بسیار تاثیرگذار است. اگر بازیکنان استقلال با از خود گذشتگی، اتحاد، رفاقت و انگیزه کار خود را پیش ببرند، می‌توانند عقب ماندگی‌ها در بازار نقل و انتقالات را جبران کنند. جواد نکونام وقتی به استقلال آمد، سطح توقعات از او بالا بود، اما در ادامه با ماجرا‌هایی که بر سر تمدید قرارداد نفراتی، چون قائدی و محبی پیش آمد، استقلال عملا آن‌ها را از دست داد.

لطیفی تصریح کرد: بعد هم ماجرای بیرانوند که استقلال در آن رسما بازی خورد. هواداران استقلال متوجه شدند نکونام با این شرایط مدیریتی کار بسیار سختی دارد. همین مساله باعث شد توقعات از او کم شود. ماجرای بیرانوند برای نکونام سبب خیر شد تا با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهد. نکونام می‌تواند از این موقعیت استفاده کند البته فعلا ابزار خوبی در اختیار ندارد، اما نباید فراموش کرد که این فرصت محدود است. تحت هر شرایطی، هوادار از استقلال نتیجه می‌خواهد و بعد از مدتی دیگر بهانه‌ها نمی‌پذیرد. با این حال نکونام می‌تواند محور و عمود خیمه استقلال باشد.

پیشکسوت استقلال گفت: کما این که در دوران بازیگری‌اش هم بود، اما به یک شرط و آن هم این است که بتواند ترکیبی از سبک کی‌روش و ساپینتو را در استقلال پیاده کند. هواداران استقلال نمی‌توانند بپذیرند که تیمشان به سبک دفاعی کی‌روش به زمین برود و از یک طرف دیگر، تجربه ساپینتو نشان داد که فوتبال سراسر هجومی که در نهایت منتج به نتیجه و جام نشود، نمی‌تواند هواداران را راضی کند؛ بنابراین تلفیقی از این دو نگرش که هم باعث استحکام خط دفاعی استقلال شود و هم قدرت تهاجمی آبی‌ها را حفظ کند، می‌تواند جواد نکونام را در استقلال به موفقیت برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار