کد خبر: 1169823
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه چهاردهمین جشنواره فارابی، با اشاره به نقش مهم دانشمندان در مسائل کشور گفت: اندیشمندان و دانشمندان ما به ویژه در عرصه علوم انسانی تنها مسیر حل مسائل و مشکلات امروز کشور هستند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فارابی با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

قالیباف در ابتدا با اشاره به نقش مهم دانشمندان در مسائل کشور گفت: اندیشمندان و دانشمندان ما به ویژه در عرصه علوم انسانی تنها مسیر حل مسائل و مشکلات امروز کشور هستند.

وی افزود: در چله‌ی دوم انقلاب نیازمند بازخوانی و بازاندیشی در علوم انسانی هستیم وگرنه دچار ناحکمرانی می شویم یعنی دچار اشتباهات سهمگین خواهیم شد.

قالیباف تاکید کرد: کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه علوم انسانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  ما در دهه 90 نه فقط تجربه خوبی از نظر رونق اقتصادی نداشتیم، بلکه از نظر فکری و نظری درعرضه علوم انسانی دهه خوبی را پشت سر نگذاشتیم.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه، نیازمند برنامه‌ای توام با عدالت هستیم که باید ما را به میراث علمی و معنوی در عرصه های مختلف برساند بدون اینکه ما را از فناوری ها محروم کند.

قالیباف اظهار کرد: هر چه فرهنگ عمومی ما در زمینه دانایی تقویت شود، خلاقیت ما هم بیشتر خواهد شد. رهبری بحث تحول را مطرح کردند اما تحرک خاصی را در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در مورد دغدغه علوم انسانی ما در جهان اسلام تنها نیستیم و دیگران هم دغدغه و مسئله دارند.

جشنواره بین المللی فارابی مهمترین رویداد علمی کشور در حوزه علوم انسانی است که ۱۳ دوره موفقیت آمیز را با معرفی چهره‌ها و آثار شاخص در این حوزه پشت سر گذاشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار