کد خبر: 1168976
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات خطرناک دشمن صهیونیستی در روستای غجر اشغالگری کامل بوده و این جنبش از همه نهادی لبنان به ویژه دولت و اقشار مختلف ملت لبنان می‌خواهد که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه و تلاش برای آزاد سازی این بخش از کشور وارد عمل شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حزب الله امروز (پنج شنبه) در بیانیه خود تاکید کرده که، نظامیان اشغالگر صهیونیست اخیرا اقدامات خطرناکی در بخش شمالی روستای مرزی غجر اتخاذ کرده اند؛ این بخش متعلق به لبنان است که سازمان ملل به آن به عنوان بخشی از خاک لبنان اعتراف و اذعان کرده و در مورد آن هیچ بحث جدل و مناقشه‌ای وجود ندارد.

"این اقدامات اشغالگران شامل ایجاد حصاری با سیم خاردار و احداث یک دیوار بتنی در اطراف کامل روستای غجر است، شبیه به آن چیزی که در بین مرز لبنان و فلسطین اشغالی وجود دارد، اقدامی که باعث جداسازی این روستا از محیط پیرامون طبیعی و تاریخی آن در داخل اراضی لبنان شده است. "

"نظامیان اشغالگر سیطره کامل خود را بر دو بخش لبنانی و اشغالی روستای غجر اعمال و تحمیل کردند و آن را تحت مدیریت خود بردند و همزمان نیز این روستا را به روی بازدید گردشگرانی سرزمین‌های اشغالی باز کردند. "

این بیانیه می‌افزاید: این اقدامات خطرناک صهیونیست‌ها همان اشغالگری کامل بخش لبنانی روستای غجر با زور سلاح و تحمیل شرایط ایجاد شده می‌باشد که نقض عادی به شمار نمی‌آید که اشغالگران هر از گاهی به آن عادت کرده اند.

در پایان این بیانیه آمده است: در مقابل این تحول خطرناک ما از همه نهاد‌های لبنانی به ویژه دولت و همه نیرو‌های سیاسی و محلی می‌خواهیم که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه دشمن صهیونیستی و تلاش برای آزادسازی این بخش از خاکمان و بازگرداندن آن به آغوش میهن وارد عمل شوند.

لبنان و رژیم صهیونیستی در ارتباط با مرز‌های زمینی در سه منطقه از جمله «مزارع شبعا»، روستای «غجر» و «بلند‌های کفرشوبا» اختلاف دارند و صهیونیست‌ها سال است که بخش‌هایی از این مناطق را اشغال کرده اند. پیش از این نیز لبنان و رژیم صهیونیستی در مساله مرز‌های آبی نیز با هم اختلاف داشتند که سال گذشته (۱۴۰۱) با قدرت مقاومت، توافقنامه‌ای میان تل آویو - بیروت امضا گردید که این مساله حل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار