کد خبر: 1168553
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
وزیر امور خارجه با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم و با بیان اینکه با همه بخش‌های غرب و شرق عالم تعامل و ارتباط داریم، گفت: البته نگاه به آسیا یکی از اولویت‌های ماست و این قاره به عنوان سرمایه‌ای جدی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست هم‌اندیشی با مدیران و برخی دست اندرکاران سینمای کشور به میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و با هدف بررسی و تبادل نظر درباره راه‌های دستیابی به توسعه جهانی هنر سینمای ایران روز دوشنبه دوازدهم تیرماه ١۴٠٢ در وزارت امور خارجه برگزار شد.

وزیر امور خارجه طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: ما در وزارت امور خارجه علاقه‌مند هستیم از همه ظرفیت خود استفاده کنیم، برای اینکه حضور جهانی محصولات سینمایی ایران تثبیت شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد: در دولت آقای دکتر رئیسی ما در چارچوب سیاست خارجی همه گیر و متوازن با همه جا تعامل داریم، با همه بخش‌های غرب و شرق عالم تعامل و ارتباط داریم؛ اما نگاه به آسیا یکی از اولویت‌های ماست.

* هنوز آسیا بکر است

وزیر خارجه با بیان اینکه در عرصه سینما، هنوز آسیا بکر است و هنوز کانون خانواده در آسیا، کانون گرم و قابل اعتنایی است، اظهار داشت: برای روسای کشور‌های آسیایی، چین، روسیه، شبه قاره و مناطق مختلف در غرب آسیا خیلی مهم است فیلمی که فرزندشان نگاه می‌کند، فیلمی باشد که سالم باشد و ابعاد فرهنگی آن بر خانواده آن تاثیر مثبت بگذارد و این برای ما یک سرمایه است.

وی بیان کرد: امروز آسیا با همه بزرگی به لحاظ وسعت و جمعیت، مخاطب ما و سرمایه جدی است که می‌تواند مورد توجه ما قرار بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما اینجا هستیم که کمک کنیم که به معنای واقعی سینمای ایران در دنیا و شرق و غرب عالم تثبیت و نهادینه شود.

امیرعبداللهیان همچنین در این نشست با تأکید بر اهمیت سینما در برقراری گفتمان در دیپلماسی عمومی، بر آمادگی دستگاه دیپلماسی برای ارائه تسهیلات لازم در ورود سینمای کشور به بازار‌های کشور‌های هدف تأکید کرد و تشکیل کارگروهی در سازمان سینمایی کشور با مشارکت فعالان سینمایی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه را برای عملی کردن این هدف، اقدامی مناسب و لازم برشمرد.

در این نشست، برخی از مدیران موسسات و سازمان‌های فیلم‌سازی و تهیه‌کنندگان سینما ضمن طرح موضوعات و نقطه نظرات خود، خواستار ادامه همکاری‌های وزارت امور خارجه در یافتن بازار‌های جدید و تقویت حضور سینمای کشور در کشور‌های خارجی شدند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار