کد خبر: 1168217
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
دبیر شورای امنیت ارمنستان در دیدار خداحافظی سفیر جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه به توسعه فشرده خود ادامه دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان امروز دوشنبه (سوم ژوئن) با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ایروان که در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در این کشور است، دیدار کرد. 

در این دیدار که در ادامه دیدارهای خداحافظی بدخشان ظهوری با مقامات ارمنستانی انجام شد، گریگوریان از سفیر ایران به دلیل خدماتش در طول سال‌ها فعالیت و تصدی این سمت تشکر کرد و برای وی در فعالیت‌های آینده آرزوی توفیق کرد. 

به گزارش «آرمن پرس» وی ضمن تاکید بر اهمیت کارهای مشترک انجام شده بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه در راستای رفاه دو ملت به توسعه خود ادامه دهد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم گفت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان بر گذشته غنی تاریخی-فرهنگی استوار است و شراکت نزدیک سالهای گذشته گواهی بر آن است. بدخشان ظهوری همچنین گفت ارمنستان را با خاطرات خوب ترک می‌کند. 

پیش‌تر، «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در دیدار خداحافظی با عباس بدخشان ظهوری، از او بابت تلاش‌ها برای تقویت روابط دو کشور تمجید کرد.

سبحانی سفیر جدید ایران در ایروان

«مهدی سبحانی» سفیر سابق ایران در سوریه برای ادامه ماموریتش به ارمنستان می‌رود. سبحانی پیش از این در سمت‌های مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشورهای ترکمنستان و اوکراین خدمت کرده است. وی دارنده مدرک دکتری روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران و از جانبازان جنگ تحمیلی است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار