کد خبر: 1166316
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه نام قوه قضائیه یادآور آیت الله شهید دکتر بهشتی است، گفت: شهید بهشتی شخصیتی آگاه و خستگی ناپذیر بود که امور را به خوبی هدایت و تدبیر می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، صبح امروز(4تیر)، در دیدار با رییس کل دادگستری استان لرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران شهیدش گفت: نام قوه قضاییه یادآور آیت الله شهید دکتر بهشتی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید بهشتی شخصیتی آگاه به زمان خودش بود، از قوت فکر و اندیشه و اراده مستحکم برخوردار بود، افزود: شهید بهشتی در عمل هم خستگی ناپذیر و شجاع و در عین حال منطقی و مستدل امور را هدایت و تدبیر می کرد.

وی با بیان اینکه نه تنها شهید بهشتی بلکه یاران او و یاران امام و انقلاب اسلامی، که در هفت تیر به وسیله منافقین تبهکار، به درجه رفیع شهادت نائل شدند، نیز اوصاف و خصوصیات ممتاز و برجسته ای داشتند، ادامه داد: شخصیتی همچون شهید حجت الاسلام و المسلمین رحیمی کسی که سراسر وجودش اسم و راه امام را به معنای واقعی درک کرده بود و از بصیرتی که خداوند متعال به او داده بود، وقایع و مسائل سیاسی و اجتماعی و حتی مسیر انقلاب را قبل از وقوع بیان می‌کرد و می دانست که کدام اهداف انقلاب منجر به پیروزی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: شهید بهشتی کسی بود که در مدرسه حقانی قبل از انقلاب، فلسفه هگل را به زبان آلمانی تدریس می کرد، به فلسفه اسلامی و فلسفه غرب آگاه بود، فقه اسلامی و اصول و کلام را واقف بود، لذا شهادت این عزیزان خسارتی بزرگ برای نظام بود.

وی در ادامه با بیان اینکه عدل و عدالت است که باعث حیات طیبه انسانی می‌شود و بدون عدالت رسیدن به آن حیات طیبه امکان ندارد، گفت: عدالت و عدالت گستری و اقامه عدل، از نشانه های ایمان است و اگر کسانی در این جهت سستی می کنند و ضعف نشان می دهند، در حقیقت ضعف ایمان دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: چشم انداز سند تحول قضایی و اصول و اهداف این قوه رضایت مردم و دیگری اقامه عدل و عدالت، گسترش و ترویج عدالت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار