کد خبر: 1164812
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
مدیر عامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی پارسال به دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پرداخت شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر محمدی روز یکشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این اقدام در تاریخ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بی سابقه بوده و بیانگر توجه دولت به امور دانشجویان است.

وی اظهار داشت: دانشجویان متاهل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سایر دانشگاه‌ها از بسته حمایتی، مبلغ ۶۰ میلیونی ودیعه مسکن، وام ازدواج و فرزند آوری بهره‌مند خواهند شد و وام تشرف دانشجویان به عتبات عالیات از طریق هوایی و زمینی به ترتیب به مبلغ ۱۰ و پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: ۱۸۸ هزار متر مربع در قالب ۱۰۶ پروژه بهداشتی درمانی برای مردم استان در حال ساخت و عمده‌ترین این پروژه‌ها شامل سه بیمارستان نیایش، گهر و رازی با بیش از یکهزار تخت بیمارستانی است.

بهرام دلفان تصریح کرد: با توجه به کمبود خوابگاه‌های دانشجویی و متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتظار می‌رود صندوق رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این دانشگاه را در تامین اعتبار لازم جهت تکمیل خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی و ساخت خوابگاه متاهلی مجتمع پردیس کمالوند یاری کند.

مهناز مردانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: از مجموع ۱۰خوابگاه ملکی دانشجویی در استان، سه باب استاندارد بوده و مابقی فرسوده هستند.

وی ادامه داد: تجهیزات آشپزخانه مرکزی، سلف سرویس و سیستم سرمایش و گرمایش سلف سرویس‌ها مستهلک هستند که نوسازی این واحد‌ها و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی یازمند کمک صندوق رفاه دانشجویی وزارتخانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار