کد خبر: 1163219
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: عوامل راهداری در دوجبهه برای تخلیه ریزش‌ها در تونل ۲ و۳و ترمیم جاده در مسیر خوزنکلا به صورت شبانه روزی در حال انجام است. اما پرکردن آب بردگی جاده در مسیر خورنکلا زمانبر است و امکان پیش بینی زمانی برای بازگشایی کامل مسیر وجود ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حیدپرورشی خرم، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، با اشاره به وقوع سیلاب در محور چالوس در پنجشنبه گذشته، گفت: با توجه به تدابیر پیش بینی شده، علیرغم کمبود نیروی متخصص و تامین ماشین‌آلات سنگین، از همان ساعات اولیه پس از سیل، ریزش‌برداری را شروع کردیم.  

وی افزود: در ۸ مقطع از ورودی پیچ تکاور تا ورودی تونل ۲ به لحاط ریزش مصالح و سنگ درگیری زیادی در محور داشتیم. براین اساس آزادسازی ترافیکی که در منطقه گرفتار سیل شده بود، در اولویت قرار گرفت. محور تکاور از عصرپنجشنبه تا ساعت ۳:۴۵ دقیقه صبح جمعه آزاد و یک معبر برای عبور ترافیک سبک باز شد. 

معاون راهداری البرز با بیان اینکه تونل‌های شماره ۲ الف و ۲ ب و حد فاصل بین دو تونل کاملا مسدود شده بود؛ گفت: در این دو تونل شُلآب با ارتفاع بیش از ۲ متر انباشته شده و امکان تردد ماشین‌آلات و حتی عابرپیاده وجود نداشت؛ با توجه به کمبودها تامین امکانات وتجهیزات لازم برای پاکسازی مسیر را ازسازمان راهداری درخواست کردیم که از استان‌های همجوار تهران مازندران و قزوین تامین شد.    

وی اضافه کرد: روز شنبه علاوه بر پاکسازی کامل ۶ مقطع از ۸ مقطع مسدود شده، قسمت اعظم شُلآبها در تونل شماره ۲ تخلیه شد. روز یکشنبه عملیات پاکسازی تونل ۱ الف و ۲ ب با ۱۷ دستگاه خودروی سنگین از سمت خوزنکلا ادامه یافت و از دو جبهه در تونل ۲ انجام شد. 

پرورشی گفت: در حال حاضر مشکل اساسی حدفاصل بین تونل ۲ و ۳ است که با وجود مسدود بودن تونل‌ها امکان دسترسی و برآورد حجم خسارت آوار و ارتفاع آن را نداریم. تا حجم شلآب داخل تونل تخلیه و تونل باز نشود، عبورممکن نیست.  

وی در ادامه از ایجاد دسترسی موقت برای محلی‌ها در این مسیر خبرداد و بیان کرد: با توجه به آب بُردگی جاده در پیچ خوزنکلا، دو واریانت برای این مسیر در نظر گرفتیم؛ یکی پر کردن آن قسمت از جاده که دچار آب بُردگی شده است که با توجه به حجم خسارت زمانبر خواهد بود. 

معاون راهداری استان ادامه داد: برای دسترسی محلی مسیر واریانتی بعد ازرستوران کاج پیش‌بینی و مسیر دسترسی موقت به پیچ بالای خوزنکلا ایجاد کردیم. ضمن اینکه برای این مسیر موقت با تعیین مشاور، نقشه‌برداری انجام شده است که اگر بتوانیم این مسیر را به عنوان مسیر دائمی دسترسی استفاده کنیم.

پرورشی در خصوص زمان بازگشایی کامل معبر گفت: در حال حاضر این مسیر از دو طرف قابل تردد است. اما با توجه به نسدود بودن تونل‌های۲ و ۳ از میزان آواراطلاعی نداریم. ضمن اینکه محدودیت مکانی برای بارگیری ماشین آلات هم هست و نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای بازگشایی کامل معبر اعلام کنیم. با همه توان تلاش می کنیم در کوتاهترین زمان نسبت به اتمام عملیات‌ها و بازگشایی محور اقدام کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار