کد خبر: 1163038
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
با مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون اجتماعی تمام زنان ساکن در جغرافیای ایران زمین مشمول حمایت‌های حقوقی لایحه حمایت از بانوان می‌شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه لایحه ارتقای امنیت بانوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک ماده و ۴ تبصره آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: بر اساس این مصوبه همه زنان ساکن در جغرافیای ایران مشمول حمایت‌های حقوقی لایحه حمایت حقوقی از بانوان می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: علاوه بر این بر اساس این مصوبه همه بانوانی که تابعیت ایرانی دارند و خارج از کشور زندگی می‌کنند مشمول حمایت حقوقی این لایحه می‌شوند.

لطفی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز، گزارش نظارتی کمیسیون در باره چالش‌های سازمان تامین اجتماعی قرائت شد و بنا شد تا این گزارش برای قرائت در صحنه به هیات رئیسه ارسال شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش یکی از چالش‌های تامین اجتماعی این است که دولت هیچ مبلغی برای هزینه‌های درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت نمی‌کند و این در حالی است که دولت تحت عنوان بیمه سلامت هزینه درمان همه مشمولان این بیمه را که بعضا از اقشار ثروتمند نیز هستند پرداخت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بر این اساس ۴۵ میلیون ایرانی که بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند، یک ریال هزینه درمان از دولت دریافت نمی‌کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: همچنین در این گزارش آمده بود که طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط مدیران سازمان تامین اجتماعی، دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که آن را تاکنون پرداخت نکرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار