کد خبر: 1161670
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
استارت لیگ ملت‌های والیبال با میزبان آسیایی
شمیم رضوان

رقابت تیم‌های مدعی جهان از امروز برای کسب جواز حضور در المپیک پاریس آغاز می‌شود. در سال منتهی به المپیک جایگاه تیم‌ها در رنکینگ فدراسیون جهانی اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل هر بازی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و همین مسئله اهمیت و حساسیت لیگ ملت‌ها را بیش از پیش کرده است. رقابت‌هایی که از امروز رسماً با دیدار تیم‌های چین و بلغارستان در شهر ناگویا آغاز می‌شود.
تیم ملی والیبال ایران که برای دومین بار با مربی وطنی راهی لیگ ملت‌ها شده، عصر امروز (۱۴:۱۰) کار خود را در این رقابت‌ها مقابل ژاپن میزبان آغاز می‌کند. تیمی که عطایی از آن به عنوان یکی از بهترین و آماده‌ترین تیم‌های جهان یاد می‌کند و این بازی را گل سرسبد آسیا می‌خواند. مصاف ایران با ژاپن در هفته نخست لیگ ملت‌ها، چهل و چهارمین رویارویی والیبال ایران با سامورایی‌هاست. مصافی که فیلیپ بلین، سرمربی فرانسوی ژاپن تقریباً تمام ستاره‌های خود از جمله یوکی ایشیکاوا، یوجی نیشیدا و تاکاهاشی را در ترکیب اصلی استفاده کرده تا روز سختی را برای عطایی و شاگردانش رقم بزند.
دو تیم ایران و  ژاپن در ۱۴ دوره لیگ ملت‌ها مجموعاً ۴۱۶ دقیقه برابر یکدیگر به میدان رفته‌اند که سهم سامورایی‌ها سه برد و سهم بلندقامتان ایران تنها یک پیروزی بوده و همین مسئله دومین بازی این فصل از رقابت‌های لیگ ملت‌ها را حیثیتی کرده است، چراکه عطایی و شاگردانش به دنبال کسب دومین برد مقابل ژاپن هستند. نتیجه‌ای که بی‌شک کسب آن کار ساده‌ای نیست، اما عطایی امیدوار است با استفاده از تجربه بازیکنانی، چون سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه و میثم صالحی که سابقه بازی مقابل این تیم را دارند برای کسب نتیجه برابر سامورایی‌ها استفاده کند.  هرچند در آن سوی میدان نیز یوجی نیشیدا، توموهیرو یاماموتو، یوکی ایشیکاوا و موتوکی ایرو از ستاره‌های تیم ملی ژاپن هستند که سال گذشته برابر ایران به میدان رفتند و شناخت خوبی از تیم ایران دارند و این می‌تواند کار عطایی و شاگردانش را سخت کند.
عطایی پیش‌بینی این بازی را سخت می‌خواند و تأکید می‌کند که والیبال ورزش لحظه‌هاست و آمادگی ذهنی کمک می‌کند به آن چیزی که مدنظر است، دست پیدا کنند. سرمربی ایران، اما باور دارد که شاگردانش بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند تا بتوانند لبخند را میهمان لبان هموطنان خود کنند. سرمربی ژاپن هم با حائز اهمیت خواندن بازی‌های هفته نخست از ایران به عنوان هدفی خاص یاد می‌کند: «ما با پیروزی مقابل ایران باید برتری خود را در آسیا تثبیت و آن را حفظ کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار