کد خبر: 1161556
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
سازمان حقوق بشری «انتصاف» از نیاز بیش از ۱۲ میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، موسسه حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی کودکان قربانی خشونت و جنگ در بیانیه ای اعلام کرد که کودکان یمن از بدترین مشکلات و آسیب های روحی، جسمی و بدنی، بهداشتی، قتل و آوارگی رنج می برند.

سازمان ملل متحد به وظایف خود در حمایت از کودکان عمل نکرد بطوری که از ابتدای تجاوز سعودی – آمریکایی به یمن تاکنون ۸ هزار و ۲۱۸ کودک در یمن جان خود را از دست داده اند و یا زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است: براثر تجاوز هشت ساله به یمن ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک یمنی به کمک های انسانی و یا حمایت نیاز دارند.

براساس آخرین داده ها، آمار فقر در یمن به ۸۰ درصد رسیده است و از هر ۱۰ کودک ۸ نفر در خانواده هایی زندگی می کنند که درآمد کافی برای برآورده کردن نیازهای ابتدایی و اصلی آن ها ندارند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات متحده عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که نتایجی برای این ائتلاف نداشت.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار