کد خبر: 1161498
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) هزاران نفر از مردم شهرستان ورامین به منظور ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی بنیانگذار جمهوری اسلامی، کفن پوشان در حرم مطهر امام راحل حضور یافتند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با سی و چهارمین سال عروج ملکوتی امام راحل، بیش از چهار هزار نفر از مردم شهرستان ورامین در حالی که برخی از آنان به یاد و رسم پدران خود در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن بر تن کرده بودند عازم حرم مطهر امام خمینی (ره) شدند تا بار دیگر این بار فریاد یا مرگ یا خامنه‌ای سر داده و عشق و ارادت خود را به، ولی فقیه زمانه خود ابراز دارند.

مردم قدرشناس و ولایتمدار ورامین در آستانه شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و با نیابت از شهدای مظلوم این قیام عازم حرم مطهر امام راحل شدند تا ثابت کنند فرزندان خلف پدران شهید خود بوده و در راه دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی آماده جانفشانی هستند.

فرمانده سپاه ورامین در حاشیه بدرقه زائران امام راحل گفت: مردم ورامین در حالی عازم حرم امام راحل می‌شوند که هنوز در جای جای این دیار، عطر و نام امام خمینی (ره) و عشق و ارادت مردم این دیار که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ در راه دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت جان خود را تقدیم راه خدا کردند به مشام می‌رسد و عشق و ارادت مردم به ایشان هیچ گاه کاسته نشده است.

سرهنگ پاسدار مهدی امینی افزود: مردم ورامین و عاشقان و دلدادگان امام راحل عشق و ارادت به ارزش‌های اسلامی و حریم ولایت را از پدران شهید خود در قیام خونین ۱۵ خرداد آموخته‌اند و با تمام توان از میراث پدران خود حراست می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تمهیدات برای حضور پرشور مردم ورامین در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و بهره مندی از بیانات رهبر معظم انقلاب فراهم شده و زائران امام راحل پس از شرکت در این مراسم معنوی، باخودرو‌های تعیین شده به شهرستان باز می‌گردند.

بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ پاکدشتی زائر حرم امام راحل شدند

همزمان با سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از عاشقان و دلدادگان امام خمینی (ره) روز یکشنبه عازم حرم امام شدند.

مردم شهرستان پاکدشت که از روز‌های قبل با سیاه پوش کردن خیابان‌ها و معابر، جای جای شهرستان پاکدشت را عزادار سالروز ارتحال امام خمینی (ره) کرده بودند، صبح روز یکشنبه با استفاده از اتوبوس‌هایی که از سوی شهرداری‌های پاکدشت، شریف‌آباد و فرون آباد در نظر گرفته شده بود، عازم حرم مطهر امام راحل شدند تا عشق و ارادت خود را به بنیانگذاری جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته و بار دیگر با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کنند.

فرماندار شهرستان پاکدشت در حاشیه مراسم بدرقه عاشقان و دلدادگان امام راحل به خبرنگار ایرنا گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

محسن اردستانی افزود: چهاردهم خرداد سالروز وصال عاشق بی قرار به معبودش و روز وداع ملتی با مقتدای خویش و پاکمردی از بیشه عدالت و ایمان و آزادمردی بی مانند در جهان معاصر است.

وی اظهار داشت: رهنمود‌ها و سیره عملی امام خمینی (ره) در هر برهه زمانی کارآمد و بدون شک بهترین روشنگر راه آینده است و امروز شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرز‌های جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادیخواهان جهان نفوذ کرده و به ثمر نشسته است.

این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ ادامه داد: بی تردید قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان مبداء و سرآغاز حرکت عظیم و انقلابی ملت ایران است که با نام و یاد حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است.

فرماندار پاکدشت اظهار داشت: در سی و چهارمین سالگرد ارتحال معلم و طبیب دل‌ها در حالی به سوگ آن سفر کرده می‌نشینیم که به فضل الهی، انقلاب اسلامی، این یادگار ماندگار امام راحل (ره) با رهبری خلف صالحش، دوران بلوغ خود را سپری کرده و مسیر روشنی را برای ساخت تمدن اسلامی با تکیه بر نیروی عظیم مردمی، در چارچوب علم و ایمان مشخص نموده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار