کد خبر: 1161452
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
رئیس‌جمهور در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند، سانحه ناگوار و فاجعه‌بار تصادف قطار در ایالت اودیشا و جان باختن جمعی از شهروندان آن کشور را تسلیت گفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند، سانحه ناگوار و فاجعه‌بار تصادف قطار در ایالت «اودیشا» و جان باختن جمعی از شهروندان آن کشور را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «اینجانب به نمایندگی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‏‌های قربانیان و درخواست شفای عاجل برای مجروحان حادثه، این مصیبت را به دولت و مردم هند تسلیت می‏‌گویم.»

بر اساس این گزارش، بر اثر خروج یک قطار مسافربری از ریل و برخورد آن با قطار باری در شرق هند، دست‌کم ۲۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت: «من آنجا در محل حادثه بودم. چیزی که دیدم خون بود و اندام‌های شکسته و آدم‌هایی که جان می‌باختند.»

«پرادیپ جینا» از مقام‌های مسئول در ایالت «اودیسا» گفته که ۲۰۰ دستگاه آمبولانس به صحنه اعزام شده‌اند.

تصادف قطار در هند رویداد نادری محسوب نمی‌شود. علی‌رغم تلاش‌هایی که دولت هند برای ایمنی حمل و نقل ریلی انجام می‌دهد تصادف‌های زیادی هر سال در خطوط راه‌آهن این کشور به وقوع می‌پیوندند.

بدترین حادثه ریلی در هند مربوط به سال ۱۹۹۵ است. در جریان آن حادثه برخورد دو قطار در نزدیکی شهر دهلی باعث کشته شدن ۳۵۸ نفر شد.

هند با داشتن ۴۰ هزار مایل (۶۴ هزار کیلومتر) خط ریل دارنده بزرگترین شبکه خطوط ریلی است که توسط یک دولت اداره می‌شود. گفته می‌شود بیش از ۱۲ میلیون نفر در روز با ۱۴۰۰۰ قطار در سراسر هند سفر می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار