کد خبر: 1161381
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند و تقریباً نرخ اشتغال 65 درصد است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ، گفت: بحث اعلام نیاز بازار کار برای ابقاء، اصلاح یا توسعه رشته‌های دانشگاهی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار دارد و آمایش‌ رشته‌های تحصیلی دنبال می‌شوند. 

وی افزود: در دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای در حال تلفیق اطلاعات نظام بازار کار با اطلاعات آموزش هستیم و برنامه‌های درسی را به تناسب نیاز کار و بوم منطقه اصلاح می‌کنیم که قطعاً یکسری از رشته‌ها حذف و برخی ار رشته‌ها با اصلاحاتی در برنامه‌هایشان مواجه می‌شوند و حتی بعضی از رشته‌ها هم حتماً با توجه به تحولات فناوری و بازار به مجموعه‌ رشته‌های درسی دانشگاه‌ها اضافه می‌شوند. 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ادامه گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند و تقریباً نرخ اشتغال ۶۵ درصد است. تلاش می‌کنیم نرخ اشتغال را تا پایان دولت سیزدهم به ۸۵ درصد افزایش دهیم؛ بنابراین برای انجام این کار نیاز به مرکز تجزیه و تحلیل شغل و مشاوره تحصیلی و شغلی نیاز داریم که این کار هم در دانشگاه آغاز شده و در کارگروه اشتغال دانشگاه‌ها دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تحولات خوبی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ایجاد شده و تمام تلاش‌مان این است زیرستاخت‌های دانشگاه‌ها را در پروژه‌های عمرانی، تجهیزات و منابع انسانی تقویت کنیم و عمده برنامه‌‌های امسال بر تکمیل پروژه‌های عمرانی و جذب منابع انسانی است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار