کد خبر: 1161238
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ۵ شخص و یک شرکت مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به لیست تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود اضافه کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه جدیدی را علیه اشخاص و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ۳ شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس و ۲ مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم نیز مدعی شد که واشنگتن به تلاش برای اقدام علیه ایران و سپاه ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خزانه‌داری آمریکا، این تحریم‌های جدید بر اساس اتهامات بی‌اساس و بدون مدرک مبنی بر تلاش ایران برای «ترور مقامات سابق دولتی واشنگتن، اتباع دوتابعیتی آمریکایی و مخالفان ایرانی» اعمال شده است.

در این بیانیه نام اشخاص و شرکت تحریم‌شده به این شرح ادعا شده است: محمدرضا انصاری، شهرام پورصافی، حسین حافظ امینی، روح‌الله بازقندی، رضا سراج و شرکت «سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی» مستقر در ترکیه موسوم به «رِی ایرلاین».

وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تأثیرات این تحریم‌ها مدعی شد: «در نتیجه اقدام امروز، کلیه اموال و منافع مالی افراد و نهاد ذکر شده و هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به آن‌ها و در آمریکا یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی است، باید مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گزارش شود».

این وزارتخانه اضافه کرد: «علاوه بر این، مشارکت در تعاملات معین با افراد و نهاد‌های تحریم‌شده در امروز، خطر تحریم‌های ثانویه بر اساس قوانین خاص را در پی دارد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین می‌تواند گشایش یا نگهداری حساب مرتبط با یک مؤسسه مالی خارجی را که آگاهانه هر تراکنش مهمی را از طرف یک سازمان تروریستی انجام داده یا تسهیل کرده، در آمریکا ممنوع یا محدود کند».

در تاریخ ۲۹ اردیبهشت امسال نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۲ شرکت ایرانی را به دلیل ارتباط با روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار