کد خبر: 1161049
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
دربی منچستر در فینال حذفی انگلستان
سوت پایان بازی منچستر یونایتد و برایتون که به صدا درآمد، همه متوجه شدند فینال جام حذفی انگلستان دربی منچستر خواهد بود؛ یک بازی تمام‌عیار و یک جنگ به‌تمام‌معنا میان دو همشهری. منچستر‌سیتی پیش از یونایتد با برتری مقابل شفیلد راهی این فینال شده و چشم به راه رقیب دیرین خود بود. سیتی‌زن‌ها که فاتح لیگ برتر هم شده‌اند و فینال لیگ قهرمانان را هم پیش رو دارند، به این بازی به چشمی دیگر نگاه می‌کنند.
فریدون حسن

شاگردان پپ گواردیولا می‌خواهند سه‌گانه این فصل را فتح کنند. اولین جام را دشت کرده‌اند و حالا می‌توانند با فتح دومین جام خود را مهیای بالا بردن جام بزرگ لیگ قهرمانان اروپا کنند، اما در این راه باید حریفی سرسخت به نام منچستر یونایتد را پشت سر بگذارند. درست است که یونایتد برخلاف سیتی به زحمت به رده چهارم جدول لیگ برتر رسید و مجوز حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان را به دست آورد، اما شاگردان تن هاخ نشان داده‌اند می‌توانند از هر غیرممکنی ممکن بسازند و همین کار سیتی‌زن‌ها را سخت می‌کند. منچستر یونایتد هرچند در طول فصل نوسان زیادی داشت و در مقابل برخی تیم‌های مدعی شکست‌های بدی را متحمل شد، اما در کل تیمی بود که می‌توانست هر کاری را انجام دهد. یونایتد برای اینکه با روحیه بالا به تعطیلات برود و خود را برای فصل بعد آماده کند، نیاز به فتح این جام دارد و چنانچه شنبه شب، شب آن‌ها باشد، هیچ تیمی نمی‌تواند جلودار آن‌ها باشد، حتی تیمی مثل من‌سیتی با مربیگری گواردیولا!
برترین مربی جزیره.
اما خبر خوب برای من‌سیتی آن هم در آستانه بازی فینال مقابل منچستر‌یونایتد انتخاب پپ گواردیولا به عنوان برترین مربی لیگ برتر جزیره بود. پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی که توانست این باشگاه را به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برساند، برای چهارمین بار جایزه بهترین سرمربی فصل را به خود اختصاص داد. او که برای تصاحب این جایزه با میکل آرتتا، روبرتو دی‌زربی، اونای امری، ادی هاو و مارکو سیلوا در یک نظرسنجی رقابت داشت، پیش از این موفق شده بود این جایزه را در فصل‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۷، ۲۰۱۹-۲۰۱۸، ۲۰۲۰-۲۰۲۱ دریافت کند. گواردیولا پس از کسب این عنوان گفت: «خوشحالم، این یک افتخار باورنکردنی است. به شما قول می‌دهم ما فصل آینده اینجا خواهیم بود تا برای بالا بردن سطح و ارزش این لیگ دوباره بجنگیم.»
گواردیولا با انتخاب اخیرش توانست از ژوزه مورینیو و آرسن ونگر که آن‌ها نیز هر کدام سه بار برنده این جایزه شده بودند، پیشی بگیرد، اما هنوز با الکس فرگوسن که ۱۱ بار بهترین سرمربی فصل لیگ برتر شده، فاصله زیادی دارد. منچسترسیتی در فصلی که هفته گذشته به پایان رسید، برای پنجمین بار در هفت فصل اخیر به مقام قهرمانی رسید. این تیم فرصت دارد با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی، به یک سه‌گانه تاریخی دست پیدا کند. گواردیولا خوب می‌داند که برای رسیدن به این هدف و محقق شدن این آرزوی هواداران من‌سیتی ابتدا باید از پس حریفی سخت به نام منچستر‌یونایتد عبور کند.
بدون هیچ شکی نبرد ستاره‌های یونایتد با حضور بازیکنانی، چون دخیا، کاسمیرو، دیوگو دالو، جیدون سانچو، مارکوس رشفورد، مارسل سابیتزر، ووت وخورست و ویکتور لیندلوف در برابر ستاره‌های من‌سیتی، چون سرخیو گومز، فودن، هالند، ریاض محرز و آلوارز صحنه‌های بی‌نظیری را رقم می‌زند که برای تماشای آن باید تا شنبه‌شب صبر کرد.
نگرانی‌های امنیتی
بر اساس اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس بازی فینال جام حذفی انگلیس بین دو تیم مطرح شهر منچستر، سوم ژوئن (۱۳خرداد) از ساعت۱۵ به وقت محلی (حدود ۱۷:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.
پیش از این قرار بود شهرآورد منچستر ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی برگزار شود، اما رسانه‌های انگلیس گزارش کردند پلیس محلی ساعت برگزاری این بازی را «با خطر بالا» تشخیص داده است.
سخنگوی پلیس کلانشهر لندن به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان گفت: در پایان بازی نیمه‌نهایی که آخر هفته گذشته برگزار شد، بحث و رایزنی پلیس، مقامات محلی، اتحادیه فوتبال و پلیس حمل‌و‌نقل عمومی انگلیس برای حصول اطمینان از تأمین امنیت کسانی که قصد حضور در بازی فینال در ومبلی را دارند، شروع شد. این نخستین بار در ۱۲سال اخیر است که فینال جام حذفی انگلیس ساعت۱۵ به وقت محلی برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار