کد خبر: 1160764
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
مرزنشینان در سیستان و بلوچستان با ابلاغ طرح ۴۰۰ دلاری از این پس می‌توانند بدون پرداخت سود بازرگانی اقدام به واردات کالا کنند.

مبین علی میر مدیر بازارچه‌های مرزی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح ۴۰۰ دلاری برای مرزنشینان که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون پرداخت سود بازرگانی اقدام به واردات کالا کنند، در تشریح این خبر گفت: با ابلاغ طرح، مرزنشینان می‌توانند کالا‌هایی را که امکان واردات آن‌ها با هیچ رویه دیگری در کشور امکانپذیر نیست، وارد کنند. وی افزود: در قالب این طرح، مرزنشینان از پرداخت سود بازرگانی معاف خواهند بود، به عنوان مثال یک کانتینر پارچه سود بازرگانی معادل حدود ۸۰۰ میلیون تومان دارد که در این طرح به طور کامل مورد بخشودگی قرار گرفت.
مدیر بازارچه‌های مرزی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار داریم تجار و فعالان اقتصادی با همکاری مرزنشینان از ظرفیت این طرح استفاده کنند تا با بهره‌گیری از این رویه، سیستان به قطب تجاری اقتصادی تبدیل شود. وی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت قانونمند برای اولین بار اجرایی می‌شود و براین اساس، انتظار داریم همه دستگاه‌های مرتبط مساعدت و همکاری لازم را برای هرچه بهتر اجرا شدن مصوبه هیئت دولت انجام دهند. وی تصریح کرد: در تلاشیم تا این ۴۰۰ دلار به هزار و ۶۰۰ دلار در ماه افزایش پیدا کند و پیشنهاد برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده است. میر تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار خانوار سیستانی مشمول این طرح هستند و انتظار داریم سایرین نیز با فعال کردن کارت‌های مرزنشینی از این امکان استفاده کنند و فرمانداران محترم نیز همکاری لازم در فعال کردن کارت‌های مرزنشینی را داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار