کد خبر: 1160623
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
در بحبوحه افزایش تنش‌ها در کوزوو، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای خویشتنداری طرف‌های درگیر را خواستار شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با تشدید درگیری صرب‌های مقیم کوزوو با ماموران امنیتی و نیروهای ناتو مستقر در منطقه، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود را از وضعیت ناآرام منطقه ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه ترکیه دوشنبه شب با ابراز نگرانی از تشدید تنش در شمال کوزوو، از همه طرف‌ها خواست تا خویشتنداری نشان داده و برای برقراری صلح و ثبات گفت‌وگو کنند.

برخی گزارش‌ها از درگیری صرب‌های مقیم کوزوو با نیروهای ناتو مستقر در منطقه که اکثرا ایتالیایی هستند، حکایت دارد. منابع خبری صربی گزارش کردند که در درگیری‌های روز دوشنبه بین نیروهای ناتو و معترضان صرب، بسیاری مجروح شدند.

خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش کرد که نیروهای حافظ صلح ناتو روز دوشنبه در حالی که پلیس با معترضان صرب درگیر شدند، در اطراف سه تالار در شهر کوزوو حلقه‌های امنیتی تشکیل دادند. رئیس‌جمهور صربستان نیز ارتش را در بالاترین سطح آماده باش جنگی قرار داده است.

 

پلیس کوزوو جمعه گذشته با استفاده از گاز اشک آور و نارنجک ساختمان‌های شهرداری های استان «متوهیا» را به زور اشغال کرد. صرب‌های مقیم منطقه سعی کردند از ورود نیروهای امنیتی کوزوو جلوگیری کنند. پلیس و نیروهای امنیتی با استفاده از نارنجک، گاز اشک آور و باتوم  به مردم حمله کردند.

در تحولی دیگر، وزیر خارجه روسیه که به کنیا سفر کرده نیز دوشنبه شب به وقت تهران نسبت به تشدید تنش و درگیری بین کوزوو و صربستان واقع در مرکز اروپا هشدار داد.

لاوروف در جریان سفر خود به کنیا به خبرنگاران با انتقاد از رویکرد غرب گفت: «یک انفجار بزرگ ممکن است در مرکز اروپا اتفاق بیافتد. وضعیت نگران کننده است»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار