کد خبر: 1160543
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
نشست مشترک هیات رییسه NPC ایران و هیات اجرایی APC
صبح امروز نشست مشترک میان اعضای هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران و هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ابتدای نشست دکتر غفور کارگری، رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سی این نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا در تهران اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که میزبانی این نشست را بر عهده داریم و امیدوارم که کلیه مهمانان عزیز اقامت خوبی را در تهران تجربه کرده باشند.

وی در ادامه به معرفی اعضای هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک پرداخت و گفت: معرفی اعضای هیات رییسه را به شکلی خاص و متفاوت انجام می‌دهم؛ در ترکیب هیات رییسه ۷ جانباز، ۴ پارالمپین و ۷ ورزشکار در سطوح مختلف داریم. همچنین از ۱۱ نفر عضو هیات رییسه ۵ نفر خانم هستند که نشانگر اهمیت حضور بانوان برای ماست. همچنین ۶ نفر از اعضا دارای تحصیلات در سطح دکترا هستند و هر دو نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک به صورت همزمان عهده دار سمت معاونت وزیر محترم ورزش و جوانان نیز هستند. به خاطر گردهم آمدن چنین ترکیبی خرسندیم و تصور می‌کنم از ترکیب‌های خوب هیات رییسه در سطح دنیا باشد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه اشاره‌ای به فدراسیون‌های پارالمپیکی در ایران نمود و در خصوص تاریخچه شکل گیری ورزش جانبازان و معلولین در ایران توضیحاتی ارائه داد.

دکتر کارگری ضمن اشاره به افتخارات متعدد جمهوری اسلامی ایران در بخش جنبش پارالمپیک به عنوان نمونه از افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران و تیم‌های مطرح پارالمپیکی نظیر تیم ملی والیبال نشسته، زهرا نعمتی، سیامند رحمان و ساره جوانمردی یاد کرد و در راس آن از مدیریت مقتدرانه محمود خسروی وفا که سال‌های متمادی سکان دار ورزش جانبازان و معلولین در ایران بود، تقدیر نمود و به افتخارات کسب شده توسط وی همانند دریافت نشان عالی IPC و عنوان مدیر برتر قرن جمهوری اسلامی ایران، اشاره نمود.

در ادامه رییس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تحسین برنامه استراتژیک کمیته پارالمپیک آسیا، پیشنهاداتی برای تکمیل و غنای بیشتر این برنامه و نیز چشم انداز و ماموریت آن ارائه نمود که مورد توجه رییس کمیته پارالمپیک آسیا و اعضای هیات اجرایی APC قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آکادمی کمیته ملی پارالمپیک ایران با وجود ۱۰ دپارتمان از ظرفیت‌ها و امکانات خوبی بهره‌مند است و آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشور‌های آسیایی اعلام می‌کنیم.
دکتر کارگری افزود: کمیته پارالمپیک ایران این آمادگی را دارد تا با همکاری IWAS و فدراسیون جهانی اسکی مسابقات پاراآسیایی اسکی را در ایران برگزار کنیم. همچنین این آمادگی وجود دارد تا مسابقات شنای بانوان کشور‌های اسلامی را توسط کادر بانوان و با رعایت موازین اسلامی میزبانی کنیم.

رییس کمیته پارالمپیک در پایان گفت: کمیته پارالمپیک ایران آمادگی همکاری دوجانبه با کلیه کشور‌های عضو APC را دارد در صدد تقویت و گسترش ارتباطات خود در این خصوص هستیم.

در ادامه نشست جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی همکار با کمیته ملی پارالمپیک از جمله دکتر اسبقیان، رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، مظلومی، رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، دکتر شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیراندازی با کمان، در خصوص افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی طی سال‌های گذشته، حمایت رهبری و دولت در ادوار مختلف از جنبش پارالمپیک در ایران، برنامه محوری و نظم در کمیته ملی پارالمپیک و ... اشاره نمودند.

دکتر مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان و نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک نیز ضمن اشاره به حضور بانوان ایرانی از کمیته ملی پارالمپیک در عرصه‌های بین المللی و تصدی کرسی‌های متعدد توسط ایشان افزود: افزایش تعداد حضور بانوان ورزش کار در رشته‌های مختلف حاضر در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو نشانگر عزم راسخ برای توسعه و حمایت هر چه بیشتر از ورزش بانوان است.

زهرا نعمتی، ملی پوش پرافتخارایران در رشته پاراتیراندازی با کمان نیز در این نشست حضور داشت و گفت: برای من باعث افتخار است که جنبش پارالمپیک در کشورم در زمره پرقدرت‌ترین‌های جهان است. این افتخارات به طور قطع با مدیریت و برنامه ریزی دقیق پیش رفته و تلاش ورزشکاران نیز در کنار آن منجر به کسب نتایج درخشان شده است.
وی افزود: ورزشکاران شاخصی، چون سیامند رحمان، زهرا نعمتی، تیم والیبال نشسته و سایر ورزشکاران عزیز افتخارات بزرگی را رقم زده اند و خوشحالم که به عنوان نماینده ورزشکاران کشورم و نیز منطقه آسیا در کمیته ورزشکاران IPC حضور دارم.

در ادامه نشست برخی از اعضای هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا از جمله رییس کمیته ورزش بانوان و رییس کمیته ورزشکاران نیز ضمن قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از افتخار آفرینی ورزشکاران پارالمپیکی ایران به ویژه در بخش بانوان تمجید نمودند خواستار مشارکت بیشتر ورزشکاران پارالمپیکی ایران با کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا شدند.
سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا طی روز‌های ششم و هفتم خرداد ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار