کد خبر: 1160529
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شدن دوباره اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه را تبریک گفت و نسبت به عادی سازی روابط اظهار امیدواری کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیروزی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت.

به گزارش شبکه آی ۲۴ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در بیانیه‌ای نسبت به عادی‌سازی روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز دیروز پیروزی اردوغان را تبریک گفته بود. هرتزوگ در پیامی در توئیتر خود نوشت: «من متقاعد شده‌ام برای تقویت و گسترش روابط خوب بین ترکیه و اسرائیل به همکاری ادامه خواهیم داد».

پیام تبریک رقیب دیرینه ترکیه به اردوغان

یوآنیس سرماس، نخست وزیر موقت یونان نیز پیروزی رجب طیب اردوغان را تبریک گفت. در بیانیه دفتر نخست وزیری ترکیه آمده است، سرماس در نامه‌ای انتخاب مجدد اردوغان در دور دوم ریاست جمهوری را تبریک گفته و آرزوی صلح و رفاه برای مردم ترکیه کرده است.

رجب طیب اردوغان که در ماه‌های اخیر با مشکلات فراوانی از جمله تورم افسارگسیخته ترکیه و همچنین زلزله شدید در این کشور دست و پنجه نرم می‌کرد، روز گذشته موفق شد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۶۰ درصد آرا مجددا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

با این انتخابات، اردوغان که ۲۰ سال رئیس جمهور ترکیه بوده، جایگاه خود را برای ۵ سال دیگر تثبیت کرد. او پیشتر از ریاست جمهوری ۱۵ ساله موسس جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک پیشی گرفته بود. اردوغان در سخنرانی پس از ریاست جمهوری خود حل مشکلات ناشی از تورم و جبران خسارات ناشی از زلزله را مهمترین اولویت‌های دولت بیان کرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار