کد خبر: 1160451
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه مقصر فروپاشی پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپایی نیست، گفت که تنظیم اسناد جدید امنیتی بین‌المللی مستلزم بهبود روابط کشورها با مسکو است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که روسیه مقصر فسخ پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا نیست.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «در حوزه ثبات راهبردی کنونی [در جهان]، شاهد خلأ بزرگی هستیم که باید فوراً با معاهدات و اقدامات امنیتی بین‌المللی جدید پر شود».

این معاهده در سال ۱۹۹۰ در پاریس امضا شد و در سال ۱۹۹۹ نسخه به‌روزشده آن در نشست سران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استانبول امضا شد. نسخه اصلاح‌شده‌ای از این معاهده نیز توسط چهار کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان و اوکراین تصویب گردید. در سال ۲۰۰۷، روسیه مشارکت خود در معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا را «تا زمانی که کشورهای ناتو موافقتنامه سازگاری را تصویب کنند و اجرای این سند را با حسن نیت آغاز نمایند» به حالت تعلیق درآورده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره خروج روسیه از پیمان نیروهای مسلح اروپایی اظهار داشت: «نمی‌توان هیچ عواقب مستقیمی را علیه روسیه، به دلیل فسخ این معاهده متصور شد زیرا این توافق پیش از این نیز فروپاشیده بود و مسکو مقصر آن نیست».

سخنگوی کرملین ادامه داد: «تدوین معاهدات و اسناد جدید برای امنیت بین‌الملل نیازمند ارتباط کاری کشورهای مختلف با روسیه است اما چنین چیزی فعلا در دسترس نیست که البته باز هم مسکو مقصر آن نیست».

ساعتی پیش بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قانون خروج این کشور از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا را امضا کرد. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، پسکوف درباره احتمال تماس تلفنی پوتین با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او گفت: «می‌توان با اطمینان گفت که به زودی چنین گفتگویی انجام خواهد شد».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره اجرای پروژه‌های مشترک با ترکیه با توجه به پیروزی مجدد اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تصریح کرد: «انتظار داریم پویایی اجرای پروژه‌ها و تکالیف بلندپروازانه را حفظ کنیم».

پیش از این «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مدعی شده بود که روسیه در حال دخالت در این انتخابات است.

سخنگوی کرملین اما در واکنش به این اتهام‌زنی‌ها با بیان اینکه روابط روسیه با ترکیه فارغ از نتیجه انتخابات این کشور توسعه خواهد یافت، گفت مسکو به انتخاب مردم ترکیه احترام می‌گذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار