کد خبر: 1160485
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰
بیمارستان‌های اردبیل با عمر بالای نیم قرن و همچنین کمبود فضای درمانی و تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات، در ارائه خدمات به شدت در رنج و مشقت هستند.

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه عمده مراکز بیمارستانی استان قدیمی و کهنه است که نمونه آن را می‌توان در بیمارستان علوی، بوعلی و فاطمی که عمر ۵۰ تا ۷۰ ساله دارند دید، گفت: به رغم خرید برخی از تجهیزات و امکانات مناسب ما با کمبود تخت بیمارستانی و فضای فیزیکی روبه‌رو هستیم که نمی‌توانیم از این تجهیزات و امکانات به شکل مناسب استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد جذب نیرو‌های فوق‌تخصص برای مناطق مختلف استان اردبیل گفت: متأسفانه در برخی رشته‌ها نظیر جراحی قلب و اطفال ما حتی داوطلب حضور در مقطع تحصیلی فوق تخصص را شاهد نبودیم و به همین خاطر با کمبود نیرو و جذب نیرو‌های فوق تخصص روبه‌رو هستیم. محمدیان افزود: در برخی تک رشته‌ها هر چند کمبود نیروی انسانی را داریم، اما سعی ما بر این بوده تا در رشته‌های مختلف نظیر اطفال، چشم پزشکی، جراحی زنان و برخی رشته‌های فوق تخصص جذب نیرو را حتی به اندازه دو تا سه نفر شاهد باشیم.
وی عمده مشکل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را کمبود فضای فیزیکی، تخت بیمارستانی و همچنین نارسایی تجهیزات و امکانات اعلام کرد و ادامه داد: به رغم همه این تنگنا‌ها مرکز ناباروری در اردبیل و پارس‌آباد راه‌اندازی شد و تجهیزاتی نظیر ماموگرافی برای بیمارستان اردبیل و مشگین‌شهر خریداری شده است.
کاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مرگ و میر نوزادان تا دی سال گذشته در استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها آمار بالاتری بود، اما با راه‌اندازی مراکز فوق تخصصی نوزادان و ان. آی. سی. یو سعی کردیم تا با محوریت شمال استان در پارس‌آباد این میزان مرگ و میر را کاهش دهیم. محمدیان اضافه کرد: با توجه به طولانی بودن مسیر شهر‌های شمالی استان تا اردبیل، امکان ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان وجود نداشت و ما با آمار بالای مرگ و میر نوزادان روبه‌رو بودیم که با راه‌اندازی مرکز خدمات نوزادان در رشته‌های مختلف این مرگ و میر‌ها به شدت کاهش یافته است. وی بیان کرد: امیدواریم در کمترین زمان به میانگین کشوری در این حوزه دست یافته و حتی آمار مرگ و میر نوزادان را به شدت کاهش دهیم. محمدیان اظهار کرد: روزانه بیش از ۴۰۰نفر به اورژانس بیمارستان امام‌خمینی اردبیل مراجعه می‌کنند که بخشی از آن‌ها سرپایی و بخش دیگر بستری هستند که در این حوزه با کمبود فضای بیمارستانی و تخت روبه‌رو هستیم.
وی تصریح کرد: اگر زمانی در برخی از رشته‌ها دو تا سه متخصص و فوق‌تخصص در این استان فعالیت داشتند، هم‌اکنون در اکثر رشته‌ها تعداد نیرو‌ها افزایش یافته، اما به تناسب این افزایش نیروی متخصص و فوق‌تخصص، ما با توسعه فضای فیزیکی روبه‌رو نبودیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان استانی هر چه سریع‌تر بیمارستان‌های نجف‌زاده و هزار تختخوابی اردبیل راه‌اندازی شده و امکان ارائه خدمات کیفی‌تر برای مراجعین و بیماران فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار