کد خبر: 1160345
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:
حجت الاسلام چراغی، با بیان اینکه دانشگاه‌ها در تمدن‌سازی و ایجاد زمینه‌سازی برای مهدویت نقش بسزایی دارند، گفت: با فرهنگ مهدویت می‌توان به رشد فکری رسید و در عین حال از حس‌گرایی به سمت عقل‌گرایی رفت و کسب معرفت کرد.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(8خرداد)، در برگزاری کارگاه مبانی و معارف مهدویت ویژه دانشجو معلمان خانم دانشگاه علامه طباطبایی واحد شهرستان خرم آباد، اظهارداشت: براساس روایات، داشتن ایمان در عصر غیبت بسیار با ارزش است.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: در این دوره انسان توانسته ایجاد ظرفیت برای کسب فضیلت کند و ایمان به غیب به عنوان سرشاخه و سرلوحه همه موارد دیگر در قرآن مطرح شده است که این ایمان به غیب حرکتی از حس به نامحسوس و از شهود به غیب است.

حجت الاسلام چراغی عنوان کرد: بحث فلسفه غیبت، از گذشته مطرح بوده و مردم در اعتقاد خود به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ فرقی بین امام شاهد و غایب نیست.

وی اظهارکرد: نباید عصر غیبت را عصر محدودیت بدانیم و همچنین مسئله دیگر ظرفیت اسلام و مهدویت برای تمدن‌سازی است که با فرهنگ مهدویت می‌توان به رشد فکری رسید و در عین حال از حس‌گرایی به سمت عقل‌گرایی رفت و در ادامه کسب معرفت کرد.

حجت الاسلام چراغی گفت: این مسیری است که آغاز شده و انقلاب اسلامی ایران هم ثابت کرده که در همین راستا قرار دارد و امروز هم دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تمدن‌سازی، ایجاد زمینه‌سازی برای مهدویت داشته باشند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار