کد خبر: 1170248
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:
حجت الاسلام چراغی با اشاره به آثار تربیتی نماز در زندگی فردی و اجتماعی گفت: عمل نیک از آثار تربیتی نماز است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، عصر امروز، در شورای اقامه نماز در اداره امور مالیاتی استان با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که از مصادیق منکرات است، در حرص و بخل است، گفت: که طبع مادی انسان به سوی آنها میل دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با تأکید بر ضرورت مهار این حرص و بخل افزود: اگر این حرص و بخل مهار نشود، منجر به بروز منکرات و شیوع بسیاری از آسیب‏ های اجتماعی می‏ شود و راه مهار آن ترویج ارزش ها است.

وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در جامعه و توجه به این مهم در ادارات خاطرنشان کرد: خداوند متعال یک میزان و ترازویی را به عنوان نماز قرار داده است، کفه ترازو به سمت فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از تضییع نماز در جامعه و چنانچه کفه ترازو به سمت کاهش فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از بزرگداشتن و ادای حق نماز در جامعه است.

حجت الاسلام چراغی در ادامه بیان کرد: یاد خدا و آرامش روحی و روانی انسان در سایه نماز باعث می شود که به اوامر شیطان بی توجهی کند.

وی بیان کرد: نمازگزار واقعی  که حفظ حدود و شرایط نماز پای بند است به نیکی عمل  می کند و قرآن در سوره مبارکه مؤمنون این مهم را به تصویر می کشد./

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار