کد خبر: 1160267
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
خلبان‌های نظامی به اوکراین توصیه کردند که سطح انتظارات خود از کارآمدی اف ۱۶ در جنگ با روسیه را کاهش دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، بلومبرگ در مطلبی به تأثیر ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ از سوی آمریکا به اوکراین پرداخته و این جنگنده‌ها را عامل تغییر قواعد بازی در جنگ اوکراین و روسیه ندانسته است.

بلومبرگ نوشت: جنگنده‌های اف ۱۶ ارسالی از سوی آمریکا، در مقایسه با جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاعی به‌روز روسیه، از رادار‌ها و موشک‌هایی با برد کوتاه‌تر برخوردارند.

ارتش اوکراین اعلام کرده که جنگنده‌های اف ۱۶ تغییری احتمالی در قواعد بازی جنگ با روسیه ایجاد خواهند کرد؛ اما خلبان‌های نظامی بر این باورند که اوکراین باید سطح انتظارات خود از این جنگنده‌ها را کاهش دهد؛ زیرا نقش جنگنده‌های اف ۱۶ در این جنگ محدود به دفاع یا استفاده در عملیات‌های با ریسک بالا خواهد بود.

جان ونابل، پژوهش‌گر مؤسسه هریتیج واشنگتن در این خصوص گفت: اگر خلبان‌های اوکراینی روی خطوط پدافندی یا هوایی روسیه پرواز کنند، احتمالا هشداری را در خصوص شناسایی از سوی رادار‌های ارتش روسیه دریافت خواهند کرد؛ اما این هشدار در فاصله‌ای اعلام می‌شود که امکان هدف قراردادن خطوط پدافندی و هوایی روسیه وجود نخواهد داشت. در این حالت خلبانان اوکراینی باید از تیررس سامانه‌های پدافندی روسیه خارج شوند؛ در غیر این صورت شانس زیادی برای زنده‌ماندن نخواهند داشت.

بلومبرگ در ادامه مطلب خود نوشت: جنگنده‌های اف ۱۶ برای مقابله با جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسیه باید با به‌روزترین موشک‌های هوا به هوا مجهز شوند.

این خبرگزاری ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌ها در خصوص جنگنده‌های اف ۱۶، تجهیزات سبک فرود و همچنین ورودی هوای بدون پشتیبانی آن است؛ اما جنگنده‌های میگ با این مشکلات روبرو نیستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار