کد خبر: 1160157
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
آیین استقبال رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران از سلطان «هیثم بن طارق آل سعید» که برای نخستین بار در قامت پادشاه عمان به تهران سفر کرده است، دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مراسم استقبال رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» از پادشاه عمان عصر روز یکشنبه با نواختن سرود ملی دو کشور همراه شد و سپس روسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

قرار است تا دقایقی دیگر مذاکرات خصوصی رئیس جمهور با سلطان عمان برگزار شود.

رئیس جمهور که دوم خرداد سال گذشته در صدر هیأتی عالی‌رتبه و به دعوت پادشاه عمان و با هدف ارتقای روابط در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت عمان سفر کرده بود در بدو ورود به فرودگاه ویژه سلطنتی مسقط سلطان عمان شخصا برای استقبال از رئیسی پای پرواز آمد و او را به کاخ سلطنتی همراهی و آئین استقبال رسمی را هم در کاخ العلم برگزار کرده بود. حال رئیس جمهور در پاسخ متقابل به رفتار سلطان هیثم خود شخصا به پای پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران رفت.

پیشتر ایران و عمان در جریان سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی طی دوم خردادماه به مسقط، ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری‌های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی امضا کردند.

پادشاه عمان در راستای تقویت روابط دوستانه دوکشور در زمینه‌های مختلف و گسترش همکاری‌ها و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان به مدت دو روز به تهران سفر کرد.

سلطان هیثم بن طارق را در این سفر «شهاب بن طارق آل سعید» معاون نخست وزیر در امور دفاعی، «خالد بن هلال آلبوسعیدی» وزیر دیوان سلطنت، «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر دفتر سلطنت، «بدر بن حمد آلبوسعیدی» وزیر خارجه، «سلطان بن سالم الحبسی» وزیر دارایی، «حمد بن سعید العوفی» رئیس دفتر ویژه پادشاهی، «عبدالسلام بن محمد المرشدی» رئیس سازمان سرمایه گذاری، «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت و تجارت، «سالم بن ناصر العوفی» وزیر نیرو و معدن، «عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد نیرو‌های مسلح و «ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر عمان در تهران همراهی می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار